עמוד:52

בפרק מוזכרים מספר הבדלים בין שני התלמודים וכדאי להדגים אותם על אחת הסוגיות . סוגיה לדוגמה : דיני הפסקות בקריאת שמע הסוגיה בתלמוד הבבלי , יג , ע"א הסוגיה בתלמוד הירושלמי , יב , ע"א מוקדים פדגוגיים כתיבה – פיתוח פיסקה . מקצוע ההיסטוריה הוא מקצוע רב מלל . אחת המיומנות החשובות להצלחת התלמידים במקצועות רבי מלל היא היכולת שלהם להביע את רעיונותיהם בצורה מאורגנת , בהרחבה ותוך מתן דוגמאות . בפרק זה מתבקשים התלמידים לתאר את התהליך של עריכת המשנה זו הזדמנות לטפח בקרב התלמידים את כישורי הכתיבה , כישורים שיעזרו להם בעתיד אף בכתיבת תשובה מלאה וטובה בבחינה . להלן מידע על ארגון פיסקה וטיפים למורה . מידע : הכתיבה היא פעולה שיש בה תהליך , ולפעמים אף תהליך ממושך . נהוג למנות כמה שלבים בתהליך הכתיבה : . 1 העלאת רעיונות . 2 תכנון וארגון הרעיונות . 0 פיתוח הרעיונות וכתיבתם . 4 משוב ועריכה כתיבת פסקה פסקה – יחידת טקסט המורכבת מכמה משפטים הדנים בנושא משותף . בכל פסקה יש רק רעיון מרכזי אחד , ומשפטים שמרחיבים את הרעיון המרכזי .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר