עמוד:29

פעילות מקדימה : . 1 קריאת מקורות קראו עם התלמידים את תיאור הכיתות על ידי יוסף בן מתתיהו עמדו על ההבדלים בין הכיתות ומיינו אותם להיבטים . היעזרו בטבלה בעמ' . 61 הסבירו לתלמידים את החשיבות שבבחירת היבט / תבחין משותף לצורך השוואה נכונה . . 2 העלאת השערות בקשו מתלמידיכם לשער , אילו השפעות עשויות להיות לפיצול החברתי בין הכיתות . נושאים לדיון : . 1 ההבדלים ההלכתיים , הרעיוניים והחברתיים בין הכיתות הפרק בספר הלימוד דן בהבדלים המרכזיים בין הכיתות בתקופת הבית השני . הפרק יוצר זיקה בין ההבדלים ההלכתיים להבדלים החברתיים והרעיוניים . בנושא זה ניתן להיעזר : מקור : יוסף בן מתתיהו האיסיים א . מאמרים : בר אילן מאיר , ' עולמם הסודי של אנשי כת קומראן , 'וחכמים שנתון לחקר המקרא והמזרח הקדום , יא , . 1991 ליכט יעקב , מגילת הסרכים , מוסד ביאליק , תשנ"ו . פלוסר דוד , ' כתות מדבר יהודה ותקופתן' מחניים סב , תשכ"ב . . 2 אובדן העצמאות המדינית במקורות היהודיים הריב בין בניה של שלומציון הוא הגורם לכיבוש הרומי . כדאי להסב את תשומת לבם של התלמידים להבחנה בין הסבר דתי להסבר היסטורי . הצגת ריב האחים כגורם לכיבוש היא עמדה מוסרית דתית ולפיה פירוד ומלחמת אחים מחלישים את העם . מבחינה היסטורית רומא היא באותו זמן מעצמה שמשתלטת על האזור ויהודה היא עוד אחת מהמדינות שכבשה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר