עמוד:12

אילו מסקנות ניתן להסיק מהטבלה על מידת הצלחתו של כל מנהיג ועל הקשר שבין סמכותו להצלחתו . עזרה . 1 קלוז לסעיף : הצהרת כורש ותרומתה תלמידים מתקשים יוכלו להיעזר בקלוז- סיכום תמציתי של סעיף בפרק או חלק ממנו באמצעות השלמת מלים חסרות . המורה יתאים את רמת הקלוז לתלמידים . לתלמידים מתקשים במיוחד רצוי לצרף מחסן מלים . דוגמה לקלוז : בשנת ______ פרסם כורש מלך בבל הצהרה ובה התיר ליהודי בבל ______ ו . ______ בעקבות הצהרת כורש עלו מבבל לארץ ישראל כ _______ איש . בראש העולים עמדו ______ ו ______ צאצאיו של המלך יהויכין ולצדם ______ כוהן גדול . כשהגיעו העולים לירושלים הם בנו ______ והתחילו להקריב עליו . ______ הם התחילו לבנות את ______ אבל נתקלו בהפרעות מצד . ______ הבנייה התחדשה רק בימיו של ______ והשלמה בשנת . ______ ירושלים הפכה ל ______ ובראשה עמדו ______ ולצדו . ______ בעבודת המקדש נטלו חלק כל . ______ . 2 פעילות יחידים או זוגות : פעולותיהם של עזרא ונחמיה . תלמדים מתקשים יוכלו לערוך רישום פעולותיהם של עזרא ונחמיה עזרא : העלאת תרומות למקדש , הקמת בתי דין ושיפוט , גירוש הנשים הנוכריות , כינוס אספה לקריאה בתורה , פרשנות התורה ותיקון תקנות , שינוי הכתב העברי . נחמיה : שיקום חומות ירושלים , פעולות למען שמירת שבת , סילוק כוהנים הנשואים בנישואי תערובת ממשרתם , כריתת אמנה . על בסיס רישום הפעולות התלמידים ינסו להשוות בין שני המנהיגים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר