עמוד:41

דונו בשאלה , מדוע דווקא בדור שלאחר החורבן , התעקש רבן גמליאל על איחוד הפסיקה ? האם גם בימינו יש חשיבות לאיחוד הפסיקה ? עזרה . 1 אפשר לבקש מהתלמידים לסכם את תוצאות החורבן לפי היבטים : האוכלוסייה : מצב החקלאות : המסים : שינויים מנהליים : שינויים דתיים : . 2 אפשר לבקש מהתלמידים להביא דוגמה לאחת הפעולות של חכמי יבנה לאחר החורבן ולהסביר לאיזה קושי הם נתנו מענה בצעד זה . אתגר . 1 השפעת פועלם של חכמי יבנה על עיצוב דמותה של היהדות ההיסטוריון ישעיהו גפני טוען כי פעולות ריב"ז השפיעו על אופיה של הגלות היהודית . לדבריו ריב"ז יצר אפשרות לחיים יהודיים בכל מקום ובכל זמן ומבחינה זו יבנה הייתה אחת התחנות בגלות מירושלים . ( ראו בהרחבה בקורס : מירושלים ליבנה , האוניברסיטה הפתוחה , יחידה , 1 ( 29 . 'עמ צפו בשיחה בין אבי ראט לרב ד"ר בני לאו , המנתחת את פועלו של ריב"ז . מה החלופות שהציע ריב"ז ? מה משמעות מעשהו לפי הרב ב' לאו ? . 2 הנהגתו של ריב"ז והנהגתו של רבן גמליאל במדריך לפרק 2 הצגנו כאתגר את ניתוח מנהיגות עזרא ונחמיה על בסיס התיאוריה של מקס ובר אודות דפוסים של סמכות . פרק 1 מזמן דיון בסוגיה זו ביחס למעמדם של שני מנהיגי דור יבנה , מקור סמכותם ויכולת הביצוע שלהם . התיזה של וובר עשויה לסייע רבות גם לדיון זה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר