|
עמוד:32
שלבי ההשוואה : שלב : 'א מהם פריטי ההשוואה ? בין מה למה משווים ? שלב : 'ב מהי מטרת ההשוואה ? שלב : 'ג מהם התבחינים ( קריטריונים ) להשוואה ? שלב : 'ד מה הדומה בין שני המושווים ? שלב : 'ה מה השונה שבין שני המושווים ? שלב : 'ו מהן המסקנות ? מה למדנו מן התהליך ? תוכלו להיעזר בכרטיס ניווט הבא פעילויות לסיכום הנושא התלמידים ינהלו דיבייט בין נציגי הכיתות באחת מהסוגיות השנויות ביניהן במחלוקת . הדיבייט משפר את הכישרון הרטורי , כושר השכנוע והעמידה מול קהל , החשיבה המסודרת , ההקשבה הביקורתית ותרבות הדיון . כדאי לבחון עם התלמידים את הרלוונטיות של המחלוקת בין הכיתות . כיצד הם רואים את עצמם : האם הם ממשיכי הפרושים ? ממשיכי הצדוקים ? מיהם ממשיכי האיסיים ? בהקשר זה אפשר להציג את טענתו של פרופ' ד' שוורץ על זיקה בין עמדות פוליטיות בציונות הדתית לעמדות הצדוקים . האם הציונות הדתית נוטה לצדוקיות המאמר פורסם בגיליון 24 של המגזין ארץ אחרת .
|
|