|
עמוד:31
עזרה העמדות של הקבוצות בחברה היהודית הן נושא מופשט וקשה . אפשר לבקש מהתלמידים להכין ראיון עם אחד מראשי הכיתות . התלמיד ינסח שאלות על אורח חייו ועל תפיסת עולמו בנושאים שונים . פעילות זו יכלה להיעשות בזוגות . תלמיד אחד ינסח את השאלות ותלמיד אחר יענה עליהן . אתגר כת מדבר יהודה סיפורן של מגילות ים המלח , הינו סיפור מופלא וייחודי 533 . מגילות ושרידי מגילות של כתבי הקודש ושל כתבים אחרים מתקופת בית שני חושפים בפנינו את עולמם של חברי 'כת , 'היחד כת שעד היום זהותה אינה ברורה . כיום כל אדם יכול לעיין במגילות ולקוראן בשפתו באתר מוזיאון ישראל . ולבקר באתר בקומראן . תוכלו לברר עם התלמידים האם קיימת זהות בין 'כת היחד' לבין אחת מהכתות שבפרק היעזרו במקורות הבאים : סרטון , הרצאה של פרופ' רחל אליאור , הרצאה של פרופ' מרגלית אולמן מוקדים פדגוגיים . 1 השוואה בפרק זה מוצגות הכיתות שאליהן התפצלה החברה היהודית ערב החורבן . בכדי להבין את ההבדלים בין הכיתות יש לערוך השוואה בין הקבוצות בתחומים הדתיים והחברתיים . השוואה הינה אחד הכלים החשובים בתהליך העבודה של ההיסטוריון . עם זאת , פעמים רבות ההשוואה לא נלמדת בצורה מסודרת ולכן המורים לא ממצים את הפוטנציאל הטמון בכלי זה . השוואה טובה חייבת להיערך בין פריטים ברי השוואה , על בסיס תבחינים מוגדרים ורלוונטיים ולהוביל למסקנות נלמדות .
|
|