עמוד:31

מערך השיווק והפרסום אינטנסיבי מאוד : התכניות השבועיות של כל הקניונים מתפרסמות דרך קבע בעיתונות המקומית , ברדיו , בשיווק ישיר בתאי הדואר שלנו , באינטרנט , על לוחות המודעות ובשלטי החוצות . כולם קוראים לנו לבוא כי יש מבצעים מיוחדים ופעילויות מגוונות : הצגות ומופעים לילדים , הרצאות למבוגרים , מפגשים מהסוג הנשי , תערוכות אמנים , ירידי לבוש ומזון , מופעים מוסיקליים , סדנאות יצירה , צעדת קניונים ועוד . כך , תופס הקניון יותר ויותר את מקומו של המתנ"ס השכונתיהקהילתי . ומשהגענו לקניון , המשימה היא להשאיר אותנו שם כמה שיותר זמן . " זמן שווה . "כסף ככל שתהליך החשיפה שלנו גדול יותר , כך תתאפשר הקנייה הבלתי מתוכננת . המתקפה היא על כל החושים , באמצעות מוסיקה , ריחות נעימים , צבעים , קולות וטעמים . ואם לא די בכל אלו , הקניון מאגד בתוכו פונקציות מוסדיות וארגוניות שרגילים לראות במרחב העירוני . בקריון תוכלו למצוא מכוני כושר , ובסמוך אליו מבני קופ"ח אזורית ובית משפט . בקניון לב המפרץ ממוקמים רשות הרישוי ושלוחה של אוניברסיטת חיפה , בגרנד קניון - דואר וספא , בסיטי סנטר - מינהל ההנדסה של עיריית חיפה , במגדל הנביאים - משרדי ממשלה שונים , וכך הלאה . למעשה , הסלוגן המוביל של קניון עזריאלי , " עיר תחת , "קניון מתמלא תוכן עירוני מוסדי מגוון מיום ליום בקניונים שונים ברחבי הארץ . העירוב של מסחר , פנאי , בידור ומשרדים הוא מפתח למשיכת קהל מגוון . עם זאת יש לזכור כי הקניון כמוקד לפעילויות פנאי אינו ייחודי לישראל . זהו מודל חיקוי אמריקני שהפך לתופעה כלל-מערבית . אפילו בבריטניה מספקים הקניונים האזוריים וקניונים אחרים פעילויות פנאי מגוונות למשיכת קהל . כך , למשל , מציע " טרפורד סנטר" מגוון פעילויות מדי חודש , כגון : קונצרטים , מופעי ריקודים , יום מכירות מיוחד , תצוגות אופנה , הצגות לילדים ועוד . ההיצע הרחב של אטרקציות הפנאי הללו נובע מהצורך למשוך קהל יעד מגוון . הקניות הן פעילות הפנאי השנייה בחשיבותה בצפון אמריקה . אף שראשונה היא צפייה בטלוויזיה , מרבית התוכניות מעודדות קניות , הן באמצעות פרסומות והן בתיאור מודלים של רמות חיים . סיסמאות כגון : " נולדתי לקנות" , ) Born to Shop ( " אני קונה משמע אני קיים" , ) I shop therefore I am ( " קנה עד שתיפול" , ) Shop until you drop ( מעידות על חשיבות התופעה ועל חריפותה . כמי שסמלת את תרבות הצריכה , החברה האמריקנית היא החברה הכי צרכנית בעולם . חברה שנענית למערכת של סמלים , סימנים וקודים שהמדיה מכתיבה ומשתמשת בהם כדפוס של זהות . חברה שבה goods ( The good life becomes the goods life = סחורות ) מחלת , "ת-שפע"ה היא נגע שפשה בה . שטיפת המוח בפרסומות ומערך ? למה הכוונה ב"מתקפה על כל ? "החושים כיצד מתבצעת "מתקפה" זו ? מדוע בחרה כותבת המאמר במילה ? "מתקפה" " טרפורד , "סנטר מנצ'סטר , אנגליה . קניון זה , הכולל 100 , 000 מ"ר של מסחר , הוא הקניון האזורי הגדול ביותר בבריטניה ואחד מהגדולים באירופה . הוא ממוקם על הטבעת החיצונית של מנצ'סטר , 10-כ ק"מ ממרכז העיר . יש בו 300 חנויות 10 , 000-ו מקומות חניה

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר