|
עמוד:25
כאן נכנס הקניון לתמונה . הקניון המודרני הוא אחד מסמליה המרכזיים של תרבות הצריכה . מרחבים עמוסים במרכזי קניות מאפשרים לנו אמנם בחירה גדולה יותר ונגישות קלה , אך הם תורמים תרומה גדולה יותר לזיהום האוויר ( בשל השימוש האינטנסיבי במכונית הפרטית , ( לבזבזנות , לצורך לעבוד קשה יותר והרבה יותר כדי להיות מסוגלים לקנות יותר , ולבדלנות חברתית . הקניון מסמל את תרבות הצריכה המערבית , ששולט בה סממן השפע . הקניון הפך למותג , למקדש של חברה היפר-צרכנית ( חברה הצורכת ללא הפסק . ( הוא מקדש את כל שניתן לקנות בכסף , הוא מציע אין-ספור אפשרויות צריכה , הוא יוצר תחושה של * אסקפיזם - בריחה מהעולם האמיתי אל מציאות דמיונית ; הוא מוביל אותנו לעולם אחר , סטרילי , אגדתי ; הוא לוקח אותנו למסע של צבעים , קולות וניחוחות שאנחנו מעדיפים ללכת לאיבוד בהם . הקניון הוא יצירה אמריקנית , כפי שארצות הברית היא המנהיגה והמובילה של חברת הצריכה העולמית . ההתייחסות לתרבות האמריקנית באירופה היא דואלית ( דו משמעית ) - קבלה ודחייה . אמריקה כסמל החירות והדמוקרטיה , מקובלת . לעומת זאת האמריקניזם כסמל לתרבות הצריכה האמריקנית , מעורר דחייה . האירופים סבורים כי התרבות האמריקנית אינה אותנטית ( אינה אמיתית , מזויפת . ( זאת על אף שאמריקה היא במרכז הבמה העולמית היום , בעוד שאירופה מוצאת עצמה מקבלת את גלי התרבות האמריקנית הפושטים בכל רחבי הגלובוס . ? . 1 צפו בסרטונים "תרבות הצריכה , " 1 " תרבות הצריכה . " 2 א . מנו שלושה מאפיינים של תרבות הצריכה . ב . מהם חסרונותיה של חברה שהערך "צריכה" הוא ערך מרכזי בה ? . 2 למה מתכוונת , לדעתכם , כותבת המאמר בטענה שתרבות הצריכה ומרכזי הקניות גורמים לבדלנות חברתית ? אסקפיזם - נטייה לברוח מהמציאות , הסחת דעת ממה שקורה במציאות בעזרת בריחה אל הבידור או אל הדמיון . “ עולם אחר , סטרילי , אגדתי [ ... ] מסע של צבעים , קולות וניחוחות , שאנחנו מעדיפים ללכת לאיבוד בהם " ... בתמונות : קניונים במקומות שונים ברחבי העולם . למעלה מימין : ניו דלהי , הודו ; למטה מימין : בזוטרמר , הולנד ; משמאל : בוונקובר , קנדה
|
|