עמוד:9

אחרי קריאת הטקסט א . בוחרים משפט מכליל מנסחים שני משפטים מכלילים ומציגים לכיתה או לקבוצה באמצעות כתיבה על הלוח או באמצעות הקרנה על לוח חכם . לדוגמה : . 1 הטקסט מספר על הטפטפת שהמציאו בישראל , מתאר איך הטפטפת משקה את הצמחים , מסביר למה הטפטפת היא המצאה חשובה לחקלאות , ומספר שמשתמישם בטפטפת בעולם . . 2 מהטקסט ולמדים שהטפטפת היא המצאה ישראילת , שעם הטפטפת משקים צמחים , שהיא חשובה לחקלאות , ושמשתמישם בה בהרבה מדינות בעולם . משוחחים על המשפטים : . 1 למה כל אחד משני המשפטים הוא משפט מכליל טוב ? . 2 איזה משפט היינו בוחרים ולמה ? . 3 האם היינו מציעים לשנות משהו במשפט שבחרנו , להוסיף לו או להוריד ממנו ? סיכום הטקסט "המצאת הטפטפת" ( הדגמה ( Modeling - במליאה קריאת הטקסט מציגים לתלמידים את הטקסט ( מהו הנושא בו עוסק הטקסט , מאין הוא לקוח ומחברים להקשר בו נעשית ההוראה : עוסקים בהמצאות , עוסקים במים , או עוסקים בהוראה ישירה וגלויה של תהליך סיכום של טקסט . ( מבקשים מהתלמידים לקרוא את הטקסט על המצאת הטפטפת ( קריאה דמומה ) ולענות על השאלה : מה החשיבות של ההמצאה הזאת ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר