עמוד:17

ה . כותבים סיכום לכיד וברור חלק גדול מעבודת הסיכום נעשה במהלכים הקודמים - ההיגדים שאמורים לבנות את הסיכום נבחרו ונבדקו . מה שמתבקש עכשיו זה לבדוק אם הטקסט בנוי כהלכה , כלומר לבחון את הלכידות ואת הבהירות שלו . מזמינים את הלומדים להתבונן בטקסט סיכום לדוגמה ( בעמוד הבא . ( מדברים על מה שהשתנה בפסקה הראשונה , על המילים שהוחלפו בפסקה השנייה , ועל מילת הקישור שנוספה בפסקה השלישית . בדוגמה א שני משפטים ( משפט 1 ומשפט ( 2 הפכו למשפט אחד . התוספות מתוך משפט 1 ( הומצאה בישראל / המצאה חשובה בענף החקלאות בעולם כולו ) נכנסו אל תוך משפט 2 ויצרו משפט חדש הכולל את הרעיונות החשובים משני המשפטים המקוריים . דוגמה ב . 7 בשנת 1965 חתמו שמחה בלאס ובנו ישעיהו על שיתוף פעולה עם קיבוץ חצרים . . 8 הם הקימו יחד חברה בשם , "נטפים" והחברה הזאת החלה לייצר טפטפות על פי הידע שהעבירו לה שמחה בלאס ובנו . . 9 חברת "נטפים" מייצרת את הטפטפות גם כיום , והיא מוכרת אותן בלמעלה ממאה מדינות בסכום של כמיליארד דולר בשנה . איחוד המשפטים יכול להיות : בשנת 1965 הקימו שמחה בלאס ובנו ישעיהו עם קיבוץ חצרים חברה בשם , "נטפים" שמייצרת את הטפטפות גם כיום , ומוכרת אותן בלמעלה ממאה מדינות בסכום של כמיליארד דולר בשנה . בדוגמה ב שלושה משפטים הפכו למשפט אחד . מכל משפט נמחקו הדברים המשניים או הדברים החוזרים , ואיחוד של כל הרעיונות העיקריים שהופיעו בשלושת המשפטים המקוריים יצרו משפט חדש .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

ישראל. משרד החינוך


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר