עמוד:88

טיפ הומור והנאה - תוכלו לעשות את התהליך מהנה לתלמידים . למשל : - התלמידים ימציאו תרועה מיוחדת שאותה ישמיעו בכל פעם שיגיעו להסכם , או תנועת ידיים מיוחדת שיעשו כשהם מסכימים . - בכל חוק שיאשרו , התלמידים יעמדו ויקראו : "כן . " ! - בני הזוג ילחצו ידיים בדרך משעשעת . . 8 חשבו יחד : א . האם הכללים שנקבעו הוגנים ? ב . אילו כללים יהיה לנו קל יותר לבצע ? ואילו כללים יהיה לנו קשה יותר לבצע ? תוצאות העמידה בכללים וההפרה שלהם 15 ) דקות ( . 1 אמרו לתלמידים : ניסחנו יחד חוקה שתעזור לנו ליצור אווירה נעימה בכיתה . כדי לוודא שכולנו נעמוד בכללים שקבענו , כדאי שננסח לעצמנו באופן ברור מה יקרה כשנצליח לפעול לפי הכללים , ומה יקרה כשלא נתנהג כפי שהתחייבנו . . 2 שאלו : א . מה צריך לעשות לדעתכם כלפי תלמידים וכלפי מבוגרים שהפרו את החוק ? ב . מה אפשר לעשות כלפי מישהו ששוכח לציית לחוק ? . 3 כתבו את הרעיונות של התלמידים , והוסיפו אחד מהרעיונות אלה : להתנצל , לעשות משהו נחמד למען הנפגעים , לומר לנפגעים תכונה שלהם שהיא חביבה עליכם . טיפ חשוב מאוד שהתלמידים ידעו מה יהיו התגובות אם לא יעמדו בכללים . הציגו במפורש תוצאות של התנהגות אלימה שקבועות בבית-הספר , בהתאם להתנהלות בבית-הספר ולחוזר מנכ"ל , אבל אפשרו דיון לגבי תוצאות אפשריות של התנהגויות חמורות פחות , כמו חוסר התחשבות או פגיעה מילולית . ( כדאי להחליט מראש על התגובות לאילו חוקים אתם מוכנים לפתוח דיון , ועל אילו לא ( . אולי תופתעו לגלות שלילדים יש בדרך כלל נטייה להגיב תגובות קשות יותר מהמבוגרים . . 4 הסכימו לבדוק את התקדמות החוקה אחת לתקופה - במסגרת המפגשים הכיתתיים . . 5 רגע לפני החתימה על החוקה , שאלו : א . האם תרצו לשאול משהו את מישהו מהמשתתפים ? ב . האם תרצו לשתף את הקבוצה במשהו נוסף ? ג . איך אתם מרגישים בעקבות ניסוח החוקה שלנו ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר