עמוד:39

שיעור שני : צביטה בלב משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : בריסטול גזור בצורת לב גדול , ועליו המילים : "אני חשוב / ה " ! נייר דבק . הסיפור "צביטה בלב" ( ראו עמ' . ( 40 מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם למדנו את השיר שממנו נוצרה התכנית "אל תלעגו . "לי השיר מספר על שישה ילדים שמציקים להם בבית-הספר : הילד שקוראים לו " , "חנון הילדה עם הגשר בשיניים , הילד הבודד , הילדה שבורחת לדמיון , הילד שסופג מכות , והילדה שלא יוצאת להפסקה . ניסינו " להיכנס לנעליהם" ולהבין איך הם מרגישים , וגם כתבנו מה הם יכולים לבקש מחבריהם לכיתה לעשות כדי לגרום להם להרגיש טוב יותר . ראינו שגם מסביבנו מצויים ילדים שמציקים להם בבית-הספר , שכנראה מרגישים גם הם כמו הילדים בשיר . היום נמשיך לנסות להבין איך מרגיש מישהו שמתייחסים אליו בחוסר כבוד . פעילות : "צביטה בלב" 35 ) דקות ( . 1 הצמידו בנייר דבק את לב הנייר הגדול אל החזה , וספרו את הסיפור "צביטה בלב" שבעמוד הבא . . 2 בקשו מהתלמידים להרים את ידם בכל פעם שנאמרים בסיפור מילים פוגעות או דברים פוגעים . ( כל המקומות האלה מסומנים בסיפור עצמו ( . . 3 בכל הרמת ידיים קרעו בדרמטיות חלק מן הלב שעל החזה שלכם , והשליכו את הקרע על רצפה . ב . האם קרה לכם שגרמתם למישהו להרגיש כמו הילדים בשיר "אל תלעגו ? "לי ג . האם הייתם נוכחים באירוע שבו מישהו גרם למישהו אחר להרגיש כך ? מה קרה באותו אירוע ? הערה : בשאלה הזאת חשוב שהתלמידים לא יזכירו שמות . ד . האם קרה לכם שרציתם לומר למישהו : "אל תצחק עליי " ! או "אל תצחקו עליו / עליה ? " ! מה היה האירוע ? ה . מה נוכל לעשות כדי שילדים לא ירגישו כמו הילדים בשיר "אל תלעגו ? "לי

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר