עמוד:29

חלופות : . 1 התלמידים יכתבו את האירועים בעצמם . . 2 השמיטו את הרגשות בפתקי הרגשות , והתלמידים ישלימו את הרגשות האפשריים . . 3 שחקו בקבוצות את משחק הזיכרון "אירועים , "ורגשות המופיע באתר דיאלוג עם אופק . . 3 התלמידים יקריאו את הפתקים שלהם - קודם האירוע , ואחר כך הרגש הנובע ממנו . כתבו את הרגשות על הלוח . . 4 בכל פעם שתלמידים מוצאים זוג כרטיסים מתאים של אירוע ושל רגש , שאלו : א . האם מישהו נתקל פעם במצב כזה ? מה הרגשתם ? ב . האם גם את או אתה הייתם מרגישים כך במצב דומה ? ג . האם יש בקבוצה מישהו או מישהי שהיו מרגישים אחרת במצב כזה ? טיפ שתפו את הקבוצה ברגשותיכם . ספרו על מצבים שמעוררים בכם רגשות שונים , ונסו להמחיש את העובדה שהרגשות שלנו יכולים להשתנות . . 5 התלמידים יציעו עוד רגשות שיכולים לנבוע מהאירועים השונים . טיפ מצאו הזדמנויות להבהיר לתלמידים שכל רגש שלהם הוא ראוי וקביל . אם תלמידים מביעים בדיון רגש , חשוב לעצור , לשאול מהו הרגש , מהו המצב שעורר אותו ( למשל , משהו שאמרו להם , משהו שהם חשבו . ( חשוב לשאול אם אחרים היו מרגישים במצב זה רגש דומה או רגש אחר - לא לצורך שיפוט או ביקורת , אלא לצורך התרגול של מטרת הפעילות : זיהוי מצבים ורגשות . . 6 שאלו : א . מה אפשר ללמוד מהתרגיל הזה ? ( הרגש הוא סוג של תגובה פנימית שלנו - תגובה המתעוררת , בדרך כלל , בעקבות אירועים שקורים במציאות . ( ב . באילו ממילות הרגש שהופיעו בפעילות אתם משתמשים לעתים קרובות ? ג . באילו ממילות הרגש שהופיעו בפעילות אתם משתמשים לעתים רחוקות ? ד . האם הופיעו בפעילות מילות רגש שאינכם משתמשים בהן כלל ? אילו מילים ? ה . האם יש צירוף של שני רגשות ( או יותר ) המופיעים אצלכם בדרך כלל יחד ? ( למשל , בדידות ועצבות , או דאגה ופחד . ( ו . האם אתם נוהגים לשתף אחרים ברגשות שלכם ? ז . למה חשוב לבטא רגשות ? ( הדגישו : ביטוי של רגשות יוצר הבנה וקרבה ( . . 7 סכמו : היום ראינו שקיים מגוון רחב של רגשות , ושאנו מרגישים רגשות שונים עקב האירועים שאנו חווים במציאות . . 8 שאלו : מישהו רוצה להוסיף משהו בנושא ? . 9 ( אפשרות ) בקשו מהתלמידים ( בסבב ) לדרג בשנית את הרגשתם לאחר השיעור .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר