|
עמוד:92
שיעור שני : תכנון פרוייקט מעורבות בקהילה משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : דפים וכלי כתיבה . מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור שעבר הצבענו על בעיות מסביבנו , שנוכל לתרום מעצמנו לפתרונן . היום נגבש תכנית פעולה ליישום הפתרונות שהצענו . בחירת תכנית ותכנונה 45 ) דקות ( . 1 צמצמו את רשימת הרעיונות של התלמידים לכמה רעיונות , שהתלמידים סבורים שהם הטובים ביותר ( כלומר : הרעיונות היעילים ביותר לטיפול בבעיות , הרעיונות החשובים ביותר , המעשיים ביותר וכדומה . ( . 2 סייעו לתלמידים לשמור על כיוון מעשי , כדי שהתכניות לא יהיו שאפתניות מדי . הציעו להם להתייעץ אתכם בכל עת , אבל עליהם לזכור : התכנית היא שלהם , והם האחראים לה . . 3 לבסוף , הגיעו להחלטה על פעולה אחת של התחשבות , שאפשר לעשותה בקהילה בשבועות הקרובים . למשל , ניקוי מגרש משחקים , התרמה לרכישת ספרים לספרייה , הזמנת בני גיל הזהב מדיור מוגן לביתהספר למפגש משותף , הכנת כרטיסי ברכה לתלמידים בבתי חולים , הקלטת ספרים למען עיוורים או עבודה בבית תמחוי . . 4 הכינו תכנית מפורטת ולוח זמנים לביצועה . . 5 ועדה מארגנת וצוות תיאום : א . בחרו ועדה בת 6-4 תלמידים , שתהיה אחראית לארגון התכנית . שימו לב : לוועדה המארגנת כדאי לבחור תלמידים אשר מתנהגים לפי חוקת ההתחשבות . כך תגבירו את ההניעה ( מוטיבציה ) של התלמידים האחרים להשתפר . ב . הוועדה תבחר צוות של 2 אנשי תיאום ראשיים . תפקידם : לבדוק מה דרוש למתנדבים , כדי לבצע את התכנית . ג . אנשי התיאום יקצו משימות לוועדה המארגנת ומשימות נוספות לתת-ועדות , שיוקמו אד-הוק מקרב שאר תלמידי הכיתה . למשל , תת-ועדות לענייני תחבורה , מזון , ניקוי או מכתבי תודה . ד . לסיום , הוועדה המארגנת תבחר 2 כתבים , אשר יתעדו את הפעולה הכיתתית , וידווחו עליה בעל- פה או בכתב לכיתה או לכלל בית-הספר . ה . הסבירו : לפעולה הבאה של מעורבות בקהילה תיבחר ועדה מארגנת אחרת . כך , עד סוף השנה תהיה הזדמנות לכל התלמידים לקבל תפקיד מרכזי בארגון התכניות שלנו . ו . תכננו את הפעולה הבאה של מעורבות בקהילה מיד עם סיומה של כל פעולה .
|
שגרירות ארה"ב בישראל
|