עמוד:91

זיהוי בעיות וחשיבה משותפת על פתרונות 30 ) דקות ( . 1 ( בזוגות ) התלמידים יחשבו על בעיות בסביבתם הקרובה , שלדעתם הם יוכלו לעזור לפתור אותן . . 2 הזוגות ישתפו את הכיתה בבעיות שהם זיהו . . 3 כתבו את הבעיות האלה על כמה בריסטולים , כך שליד כל בעיה יישאר מקום לכתיבת רעיונות לפתרונה , ותלו אותם על קירות הכיתה . . 4 התלמידים ישוטטו , יקראו את הבעיות , ויכתבו על הבריסטולים רעיונות לפתרון של כל בעיה . למשל , מתחת לבעיה "מריבות על השימוש במגרש , "הכדורגל אפשר לכתוב : "הגבלת זמן השימוש . "במגרש . 5 לאחר שיושלמו כל הרשימות , קראו אותן בקול לכל הכיתה . . 6 שוחחו על רעיונות אחדים : למה הדבר חשוב ? למי הוא יעזור ? איך נוכל לבצע אותו ? מה תהיה התוצאה ? דיון מסכם - נתינה וקבלה 15 ( דקות ( . 1 אמרו : חשבנו היום על דרכים שונות לתת מעצמנו לזולת . . 2 שאלו : א . מה יותר קל לכם , לקבל או לתת ? ב . מה אתם אוהבים לתת ? ג . בקשו מהתלמידים לספר על מקרה שבו הציעו עזרה לאחר , או על מקרה שבו קיבלו עזרה מאחרים . שאלו : מתי זה קרה ? מה נתתם או קיבלתם ? ממי או למי ? אילו מחשבות ורגשות חוויתם ? ד . האם שיניתם את דעתכם לגבי משהו היום ? ה . מה אתם לוקחים אתכם מהשיעור ? ( רעיון , משפט , מחשבה ( ... טיפ השתמשו בחשיפה אישית - ספרו לתלמידים על מקרה שבו מישהו הגיש לכם עזרה או על מקרה שבו אתם הגשתם עזרה למישהו , ועל הסיפוק שחוויתם עקב כך . אפשרות הרחבה : התחשבות יכולה להתבטא גם במעשה קטן 25 ) דקות ) . 1 נהלו דיון על מעשים קטנים שגורמים אושר לתלמידים - מילות פרגון , מחמאה על הבגדים , על עבודה שעשו , או כשמישהו הראה להם יחס מתחשב , למשל : הכין להם משקה , החזיק למענם דלת פתוחה . . 2 קראו סיפורי נחמדות מתוך אתר העמותה לקידום הנחמדות בעולם : nice . org . il / stories . html נהלו דיון בכיתה על הסיפורים שבאתר ועל היוזמה של העמותה לקידום הנחמדות בעולם . . 3 בקשו מהתלמידים לחשוב על פעולות קטנות של נחמדות שיוכלו לבצע כדי להתחשב באחרים . תוכלו גם לשאוב השראה מהרעיונות שמופיעים באתר תנועת שמח"ה , אשר הוקמה אף היא מתוך כוונות דומות : www . simha . org . il

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר