עמוד:86

. 2 כמה מתנדבים יסכמו את ההתנהגויות השליליות שנכתבו מחוץ לדמות האדם האכפתי . . 3 שאלו ( בסיעור מוחות : ( ( הערה : לפני שעונים על השאלות , הזכירו : בסיעור מוחות מעלים רעיונות רבים ככל האפשר , ללא ביקורת ) א . אילו כללים נוכל לנסח כדי להבטיח שלא יהיו התנהגויות כאלה בכיתה שלנו ? ( חשבו עם התלמידים על כללים אפשריים ( . ב . לאיזו מטרה הכללים האלה נחוצים ? טיפ אם תלמיד או תלמידה מעירים למישהו , בררו עם מי שהעירו להם מה הם מרגישים - האם נעלבו ? תוכלו לומר : "קיבלתם עכשיו ביקורת מחבר ( או מחברה . ( האם תרצו לשתף אותנו בתחושה שלכם . " ? הקפידו להיות רגישים כלפי התגובות של התלמידים . הזמינו משוב . שאלו , למשל : "האם אתם מסכימים עם מה שריקי הציעה , " ? "איך הייתם מנסחים את הכלל הזה בדרך אחרת " ? . 4 כתבו את כל התשובות על בריסטול . . 5 התלמידים יבחרו מתוך ההתנהגויות השליליות , שנכתבו מחוץ לדמות האדם האכפתי , התנהגות אחת או שתיים שמפריעה להם במיוחד . . 6 נסחו אתם חוקים להפחתת ההתנהגויות האלה . חלופה : בשיעור זה נסחו חוק אחד או שניים בלבד , ובשיעורים הבאים הרחיבו את החוקה . דיון מסכם 5 ) דקות ( . 1 סכמו : היום ניסחנו כללים שיעזרו לנו להפחית ולמנוע התנהגויות שליליות בכיתה . . 2 שאלו : א . מה דעתכם : האם הכללים שנקבעו הוגנים ? ב . אילו כללים יהיה לנו קל יותר לבצע ? ואילו כללים יהיה לנו קשה יותר לבצע ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר