|
עמוד:85
. 5 קול תיפוף רועש - עכשיו השמיעו קול תיפוף רועש : טפחו על הירכיים , והורו לתלמידים להצטרף אליכם בעזרת הפניית המבט אליהם . זהו שיאה של סופת הגשם . . 6 הסופה נרגעת - עכשיו התחילו ל ג •• •• •••• • ג •• : ••••• •• •••ָ•••• ••• אחר זה , ושנו את התנועה מטפיחה על הירך , "קליק"ל ומשם לחיכוך הידיים ועד לדממה מוחלטת . טיפ שימו לב לשפת הגוף שלכם . הביטו ישירות בעיניהם של התלמידים . קשר העין יוצר קרבה ומשדר עניין . חייכו אל התלמידים , גם אם הם מתבלבלים . החיוך יוצר פתיחות והקשבה אצל הזולת . מומלץ להשתמש בו , כדי לתת לתלמידים תחושה נעימה , וכדי לחזק את הקשר אתם . . 7 אפשר להציע לתלמיד או לתלמידה להתחלף אתכם - הם יעמדו מול הכיתה , יביטו בעיני חבריהם , ויבצעו את התנועות לחיקוי . . 8 סיימו את הפעילות בשמירה על השקט למשך כמה רגעים . . 9 שאלו : א . האם המשחק מצא חן בעיניכם ? למה ? ב . מה קרה במשחק ? ( עבודה בתיאום ובשיתוף פעולה , כדי להשיג צליל אחיד ( . ג . איך הגענו לתיאום הזה ? ( תשומת לב לאחרים , הקשבה הדדית ( . ד . מה אפשר ללמוד מהמשחק הזה ? ( הצלחנו להגיע לצליל אחיד רק כאשר כולנו התאמנו את עצמנו לצליל הכללי . מסקנה : כדי להשיג מטרה משותפת עלינו להקשיב זה לזה ולהתאים את עצמנו זה לזה . כדאי להדגיש גם שהקשבה היא דרך להביע אכפתיות ) . 10 הסבירו : א . בשיעורים הקודמים ראינו שלכולנו חשוב להרגיש אכפתיות מצד האחרים כלפינו . ב . כתבתם רשימות של שני סוגי התנהגות שיש לנו בכיתה : התנהגויות מתחשבות , והתנהגויות בלתי–מתחשבות . ג . בסוף השיעור שעבר הסכמנו : ככל שנעודד התנהגות מתחשבת , כך יהיה לכולנו נעים יותר בכיתה . ד . כמו כן , ניסינו לחשוב על דרכים לעודד התנהגות כזאת . ה . מטרת השיעור היום : ליצור יחד הסכם שיעשה את הכיתה שלנו לסביבה אכפתית ומתחשבת . וכפי שלמדנו מ"סופת , "הגשם השגתה של המטרה הזאת דורשת תיאום והקשבה הדדית . סיעור מוחות : חוקת ההתחשבות שלנו 25 ) דקות ( . 1 הסבירו : א . אתם עומדים לנסח את חוקת ההתחשבות שלנו . ב . החוקה הזאת תהיה מערכת של הנחיות להתנהגות בכיתה שלנו . ג . נבנה את החוקה על סמך ההתנהגויות שכתבתם בתוך דמות האדם האכפתי , ומחוצה לו .
|
שגרירות ארה"ב בישראל
|