עמוד:84

שיעור ראשון : מזהים פעולות בלתי-מתחשבות בכיתה משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : בריסטול שצוירה עליו דמות האדם האכפתי ( ראו עמ' . ( 78 טוש עבה . מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם אספנו דוגמאות להתנהגויות מתחשבות ואכפתיות , ולהתנהגויות בלתי-מתחשבות והפוגעות בזולת . ציינו אילו התנהגויות אנחנו חושבים שאפשר לעודד בכיתה או בבית-הספר , ואילו התנהגויות בכיתה או בבית-הספר היינו רוצים להפסיק . היום ננסה לתרגם את הרעיונות האלה להתחייבות של כולנו לפעול בצורה מתחשבת . במליאה : משחק "סופת גשם" 15 ) דקות ( . 1 מטרת ההפעלה : לשתף פעולה , כדי להפיק רעש של סופת גשם . . 2 הסבירו : כאשר אביט באחד או באחת מכם , התלמיד או התלמידה שאביט בהם יחקו את הפעולה שאני עושה . . 3 חיכוך כפות הידיים - הביטו בעיניים של אחד או אחת התלמידים , חככו את כפות ידיכם זו בזו , והיא או הוא יחקו את התנועה שלכם . המשיכו כך עם תלמידים נוספים , עד שכל התלמידים יחככו את כפות ידיהם באותו הקצב . . 4 " קליק" - עכשיו השמיעו "קליק" ( חיכוך האמה באגודל . ( התלמידים שאתם עומדים מולם יפסיקו לחכך ידיים ויתחילו להשמיע את . "קליק"ה השאר ימשיכו לחכך ידיים , עד שיגיע תורם להשמיע . "קליק" כך עד שכל התלמידים ישמיעו "קליק" באותו הקצב . הפעלות נוספות . 1 אם הפרת חוק מסוים חוזרת ונשנית , הפעילו פעילויות ממוקדות בנושא זה מאתר האינטרנט בין הצלצולים . . 2 תוכלו גם ליצור ספר אירועים , שיתעד אירועים בכיתה . הספר יאפשר לכם לעקוב אחר מידת האלימות בכיתתכם מזווית רחבה יותר ולאורך זמן . זכרו : חשוב מאוד לשבח את פעולות ההתחשבות , וחשוב להקצות להן זמן רב יותר מהזמן המוקצב לפעולות השליליות .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר