|
עמוד:81
יחידה 3 חוקת ההתחשבות שלנו משך הפעילות : שני שיעורים בני 45 דקות כל אחד . ( אם תחליטו להתמקד בניסוח חוק אחד בלבד , ייתכן שתוכלו להסתפק בשיעור אחד . לניסוח חוקה כוללת , ייתכן שתזדקקו אפילו ליותר משני שיעורים . מומלץ לבצע את הפעילות הזאת ברצף . בכל מקרה חשוב להרחיב את הנוסח הראשון ולתקן אותו לפי הצורך במשך כל שנת הלימודים ( . הרעיון : התלמידים מתנסים ביצירת הסכם קבוצתי במטרה להפוך את הכיתה לסביבה המתאפיינת בחמלה ובסובלנות . המטרות : . 1 ליצור התחייבויות כיתתיות להתנהגויות חיוביות . . 2 להתנסות בתהליך יצירת הסכם קבוצתי . הנחיות למורים : . 1 חוקה מתאימה לכיתה ולבית-הספר - ביחידה זאת תמצאו רעיונות ליצירת חוקת התחשבות בכיתתכם . מובן שהחוקה צריכה להתאים לצוות בית-הספר , לאווירה הכללית בכיתה ולתפיסה החינוכית שלכם . לכן , לפני הצגת הנושא בכיתה כדאי לחשוב על הרעיונות שתרצו לכלול בחוקה , וכן על דרכי האכיפה שאתם מוכנים להתחייב להן . . 2 דיוק גם בחוקים נגד אלימות מילולית - חוקים נגד אלימות פיזית קלים יותר לניסוח , ואילו ניסוח חוקים נגד אלימות מילולית הוא משימה מורכבת יותר , וזאת משום שלאלימות המילולית יש ביטויים רבים . על כן , גם בנושא זה כדאי לנסח חוקים מדויקים ככל האפשר , בהסתמך על ההצעות שכתבו התלמידים בפעילות האדם האכפתי ( פרק , 2 יחידה , 2 עמ' . ( 78 דוגמאות : - "מדברים בצורה מכבדת " . ( ובפירוט : "לא , "מקללים "לא מעליבים מישהו על המראה ( . "שלו - "אנחנו מתחייבים לדבר זה אל זה בכבוד אנחנו" ) " . מתחייבים לא לקרוא זה לזה בשמות ( . "גנאי - "אנחנו משתפים את כולם במשחקים בהפסקה " . - "אנחנו מגנים חרם על תלמידים " . - "אנחנו מתחייבים לפרגן , להחמיא ולעזור " . ( לא לשפוט , לא להעליב וכדומה ( . - "כשמישהו נופל - מושיטים לו עזרה " .
|
שגרירות ארה"ב בישראל
|