עמוד:76

. 4 המשיכו להעביר את הלב , עד שכל התלמידים ישתתפו . טיפ השתמשו באירועים של "כאן ועכשיו" שעולים במשחק כהזדמנויות להעמקת השיח . למשל , אם אתם חושבים שהביטחון העצמי של ילד או ילדה מסוימים נמוך , או שהם חשים דחויים , השתמשו במשחק כדי לחזק אותם . ( אך היזהרו שלא "תסמנו" אותם כדחויים , כמי שצריכים יחס מיוחד , כי זה מגביר את החריגות ( ... עודדו את חברי הקבוצה לומר עליהם משהו מפרגן . הכינו מראש פרגון משלכם , שתוכלו לומר אם הילדים לא יצליחו למצוא מילים מפרגנות . כדאי לחשוב על תכונה שהילדים רואים פן מסוים שלה ואתם רואים פן אחר שלה . למשל : על ילדים שקטים תוכלו לומר שהם יודעים להקשיב , שהם סבלניים לאחרים ; ועל ילדים שמתפרצים תוכלו לומר שאכפת להם , שהם רוצים להשפיע . עזרו לילדים לפרגן לאחרים , בכך שתראו להם את הצד היפה שלהם כמפרגנים . אם קשה להם - עזרו להם , השלימו להם רעיונות , כוונו אותם לפרגן . אל תשכחו לשבח גם את התלמידים המפרגנים . חשוב לעודד את הילדים שאומרים "מילים , "טובות כדי שימשיכו לעשות זאת . אם שמתם לב לפרגון "לא , "אמתי פרגון שיש בו תוקפנות או ביקורת ( למשל , "אתה דווקא - ( "נחמד שאלו את המפרגנים למה הם התכוונו ובקשו שידגישו את הכוונה החיובית ואת הרצון הטוב שלהם . זה מעורר מודעות לחוסר-פרגון "בזמן . "אמת דיון מסכם 10 ( דקות ( . 1 שאלו : א . איך הרגשתם בזמן התרגיל , כאשר החזקתם את הלב ? ב . איך הרגשתם כאשר מישהו החמיא לכם ? מה הרגשתם בגוף ? ג . איך הרגשתם כשאתם אמרתם "מילה טובה" למישהו ? טיפ אתם הדוגמה - השתמשו בחשיפה אישית . ספרו על מקרה שבו מישהו פרגן לכם , או שאתם פרגנתם למישהו , או שהייתם זקוקים לפרגון ולא קיבלתם אותו . הזמינו תגובות של התלמידים לסיפור שסיפרתם . שאלו : א . מה אתם מרגישים אחרי ששמעתם על מה שקרה לי ? ב . האם גם אתם הייתם מרגישים כמוני במקרה כזה ? ד . האם אתם אומרים לאנשים מה אתם אוהבים אצלם ? ה . האם אנשים אומרים לכם מה הם מחבבים או אוהבים אצלכם ? למה ? ו . האם אתם רוצים שיאמרו לכם לעתים קרובות על מה מעריכים אתכם ? ז . למה חשוב לנו לדעת מה אחרים אוהבים אצלנו ? ח . איך נוכל לעודד אנשים להביע הערכה ופרגון כלפינו ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר