עמוד:75

במליאה : משחק המראה 5 ) דקות ( . 1 ( עבודה בזוגות : ( התלמידים ישחקו בזוגות במשחק המראה ( חיקוי של כל תנועה ושל הבעות הפנים של בן הזוג . ( למשימה הזאת יש שתי מטרות : להעמיד את עצמם במקום הזולת , ולהבין שהמשימה מורכבת . . 2 בני הזוג יחליפו תפקידים . . 3 שאלו : א . האם קשה להיות מראה של מישהו אחר ? ב . איך הרגשתם במהלך המשחק ? ג . מה אהבתם יותר - לחקות את החברים שלכם , או שהם יחקו אתכם ? מדוע ? ד . מה אפשר ללמוד מהמשחק הזה ? מה הקשר שלו לנושא שאנחנו מדברים עליו ? . 4 הסבירו : ההתחשבות היא , בין היתר , ראיית האחרים והבנה של רגשותיהם של האחרים ושל צורכיהם . טיפ הסבירו לתלמידים ש"שיקוף" אפשר לעשות גם במילים : אומרים במילים שלכם את מה שקלטתם שהאחרים חושבים ומרגישים , בכוונה אמתית להבין את הנאמר . שיקוף עוזר לאחר להרגיש שמקשיבים לו באמת , וגם עשוי למנוע אי הבנות . תוכלו להשתמש בטכניקה הזאת בפעילות שלהלן . פעילות : מפרגנים לעצמנו ולאחרים 30 ) דקות ( . 1 הסבירו : אחד הצרכים החשובים של בני האדם הוא שייראו אותם , כלומר , שישימו לב אליהם . עכשיו נשחק משחק שעונה על הצורך הזה . . 2 העבירו בין התלמידים לב גדול ( או חפץ אחר שמסמל ידידות . ( . 3 כל תלמיד או תלמידה שמחזיקים בלב יציינו תכונה אחת שהם מחבבים אצל חבר או חברה או אצל מישהו או מישהי שנמצאים בחדר . למשל : "אני אוהב / ת שחבר / ה שלי עוזר / ת לי לפתור בעיות " . טיפ לאחר שהתלמיד או התלמידה יבטאו את משפט הפרגון , פתחו את השיח הרגשי באמצעות שאלות . דוגמאות לשאלות לתלמידים המפרגנים : א . למה פרגנת לו / לה על התכונה ( או על ההתנהגות ) שציינת ? איך השפיעה עליך / עלייך התכונה ( או ההתנהגות ) הזאת ? ב . יש עוד מישהו או מישהי בקבוצה או מחוץ לקבוצה , שהיית רוצה לפרגן להם על התכונה הזאת ? דוגמאות לשאלות למקבלי הפרגון : א . איך הרגשת כשפרגנו לך ? ב . האם מישהו פרגן לך פעם על התכונה הזאת ( או על ההתנהגות הזאת ?( ג . האם גם את / ה מעריך / ה את התכונה הזאת אצלך ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר