עמוד:68

ב . כאשר המוזיקה פוסקת - התלמיד או התלמידה שהכדור נמצא בידיהם משלימים את המשפט : " אני מרגיש / ה שלאנשים אחרים אכפת ממני כאשר . " ... . 3 מדליקים את המכשיר . המוזיקה מתנגנת והתלמידים זורקים את הכדור זה לזה . . 4 מפסיקים את המוזיקה , והתלמיד או התלמידה שהכדור בידיהם חוזרים על התחלת המשפט : "אני מרגיש / ה שלאנשים אחרים אכפת ממני כאשר , " ... ומוסיפים את הסיומת שלהם . טיפ היו רגישים לשפת הגוף של התלמידים : אם אתם מזהים שהילד שהכדור בידיו לא באמת מעוניין לדבר , אמרו לו שהוא יכול לומר זאת ולהעביר את הכדור למישהו אחר . שימו לב שהכדור יגיע לכל התלמידים . טיפ השתמשו במשפטים שהתלמידים משלימים כדי להעמיק את השיח . שאלו : האם קרה לכם שחשתם אכפתיות כלפי מישהו ? מה גרם לכם להרגיש כך ? ספרו על מה שקרה . האם קרה לכם שהרגשתם אכפתיות של אחרים כלפיכם ? מה גרם לכם להרגיש כך ? ספרו על מה שקרה . האם גם לאחרים בקבוצה קרה מקרה דומה ? ספרו על מה שקרה . אילו אתם הייתם במצב כזה , האם גם אתם הייתם חשים שאחרים מרגישים אכפתיות כלפיכם ? . 5 המשיכו עד שכל התלמידים שמעוניינים לדבר ישתתפו במשחק . טיפ השתתפו גם אתם במשחק . בקשו מהתלמידים לזרוק גם אליכם את הכדור , וספרו להם מתי אתם מרגישים שלאחרים אכפת מכם . ספרו על מקרה שבו הרגשתם שלמישהו אכפת מכם , או שאתם פעלתם מתוך אכפתיות . אולי תרצו לספר להם מתי אתם מרגישים שלהם אכפת מכם ( למשל , כשהם מקשיבים בשקט לדבריכם , או כשהם מתעניינים בשלומכם . ( תוכלו גם לשאול אותם מתי הם מרגישים שלכם אכפת מהם . שיחה על נושא זה תיצור קרבה ביניכם , ותגרום לתלמידים להבין שהקשר אתם חשוב לכם . אם יש בכיתתכם תלמידים דחויים , תוכלו לנצל את תורכם כדי לזרוק להם את הכדור . חלופה למשחק עם הכדור : חלקו לתלמידים פתקים שעליהם מופיעים מספרים . כל תלמיד ישלים את המשפט בתורו , לפי סדר המספרים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר