עמוד:63

פרק 2 אכפתיות והתחשבות הרעיון : יצירה של הסכמים לפתרון בעיות - בשיתופם של כל התלמידים בכיתה - תשפר את האווירה בכיתה . היצירה המשותפת של ההסכמים , מתוך רצון חופשי של התלמידים , מגדילה את הסיכוי שהם ירגישו מחויבים להתנהג לפי ההסכמים האלה . המטרות : . 1 עזרה לזולת . . 2 קבלת אחריות על המעשים שלנו . . 3 עבודה בצוותא להשגת מטרה משותפת . . 4 התנסות בתהליך יצירת הסכמים קבוצתיים . הנחיות למורים : בפרק זה , לאחר הכרת ביטויים של התנהגות אכפתית , התלמידים והמורים יוצרים יחד חוקת התחשבות . המטרה : ליצור בכיתה תחושה של קהילה אכפתית ומתחשבת . חוקת ההתחשבות היא הסכם להתנהגות מכבדת , הסכם המנוסח בעבודה משותפת ובשיתוף רעיונות ודעות של מורים ושל תלמידים . התלמידים , המרגישים שותפים לתהליך היצירה של הכיתה האכפתית , חשים מחוזקים ויש להם רצון עז לעמוד בהחלטות ובהסכמים . עם זאת , כדי ללמוד כיצד לשתף פעולה זה עם זה , התלמידים זקוקים לסיוע של המורים ולהזדמנויות לתרגל מיומנויות כגון : הקשבה , התחשבות , הבעה בריאה של רגשות , קבלת השונה ועוד . המפגשים הכיתתיים מספקים הזדמנות מצוינת לתרגולן של מיומנויות אלה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר