עמוד:58

מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם העלינו רעיונות שונים להירגעות . היום נתמקד ביצירת מקום שיהיה אפשר להירגע בו בבית-הספר : פינת שלווה . פעילות במליאה : איפה אני מרגיש / ה שלווה ? 5 ) דקות ( . 1 ספרו לתלמידים באיזה מקום אתם מרגישים שלווה . . 2 שאלו : באיזה מקום אתם מרגישים רגועים ? . 3 הסבירו : בשיעור הזה נדבר על הקמת מקום בבית-הספר , שנוכל לתפוס בו שלווה . סיעור מוחות : מקום השלווה שלנו 40 ) דקות ( . 1 שאלו : א . מה מקום מיוחד ושליו נותן לנו ? ב . איך משתמשים במקום המיוחד הזה ? ג . מתי באים אליו ? . 2 חזרו על התשובות של התלמידים וסכמו אותן . נקודות להתייחסות : המטרה של פינת השלווה היא לספק לתלמידים מקום ללכת אליו כאשר הם כועסים או מתרגשים ( ולכן לא יכולים להתרכז , לעבוד או ללמוד , ( או כאשר הם מתחילים להרגיש כך . חשוב להדגיש : פינת השלווה אינה עונש ! להפך ! מטרתה לכבד את הרגשות של התלמידים ולאפשר להם להתכונן לחזור לכיתה או לשוב לקבוצה . . 3 שאלו : איך אתם יכולים להרגיע את עצמכם בפינת השלווה כאשר אתם כועסים או עצבניים ? דוגמאות : ציור , קריאה , אוריגאמי , כתיבת מכתב לחבר / ה , נשימות עמוקות וקצובות , מחשבות על אנשים שאנו מחבבים , משחק בפאזל . . 4 כתבו את התשובות של התלמידים על בריסטול . תלו את הרשימה בפינת השלווה . הערה : עם הזמן עדכנו את הרשימה והוסיפו לה פעולות . למשל : יצירה או בחירה של תמונה המביעה את הרגש שמרגישים ; עיסוק בדבר שמסיח את הדעת ושאפשר להתרכז בו כדי להירגע , וכדומה . . 5 שאלו : א . אם פינת השלווה היא מקום טוב לגשת אליו כדי להירגע כאשר אתם כועסים , עצובים או מתרגשים - מה צריך להיות בה ? ב . איפה פינת השלווה שלנו צריכה להיות ? ( ברוב הכיתות חשוב לתלמידים לתחום את פינת השלווה בשטיח , בשולחן או בגבול פיזי אחר ( . ג . איך נקשט את פינת השלווה ? ( הדיון צריך להתמקד בבירור כיצד החלטות אלה יתרמו לכך שפינת השלווה תהיה מקום טוב להתרגעות ( . ד . מתי , לדעתכם , צריך ללכת לפינת השלווה ? האם חייבים להיות כעוסים , מודאגים , עצובים או עצבניים כדי לגשת לפינת השלווה ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר