עמוד:49

שיעור שני : מחשבות מכעיסות משך הפעילות : 45 דקות ציוד וחומרים : פתקים ובהם כתובים משפטים המתארים מצבים שיכולים לעורר כעס . ( ראו עמ' ; 50 מומלץ שהתלמידים יוסיפו לרשימה אירועים מחייהם ( . סלסילה או כובע להנחת הפתקים בתוכם . מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם התחלנו לעסוק בנושא הכעס . אמרנו שתחושת הכעס לגיטימית והיא קיימת אצל כולנו . אמרנו גם שחשוב לזהות את הכעס ולשים לב לתגובות שלנו , כדי שלא נאבד את העשתונות ונפגע במישהו . היום נמשיך לדבר על תחושת הכעס , ונתמקד באחת הסיבות העיקריות שמעוררות אותו : הפרשנויות שלנו . ב . מה יכולות להיות ההשלכות השליליות של הכעס ? הדגישו : הכעס עלול לגרום לסכסוכים אלימים . אירועים כאלה מלווים בדרך כלל ברגשות עזים , והם ממשיכים להעסיק אותנו זמן רב לאחר שהסתיימו . אנו שבים ומדמיינים , כמו בסרט , מה היינו אומרים או עושים אילו נקלענו שוב לאותו המצב . את המכות שספגנו ( ונתנו ) בילדותנו , אנו זוכרים גם לאחר עשרות שנים ! כל קטטה סוערת מעלה על פני השטח תחושות חריפות , קוטביות ו"בלתי . "מקובלות תחושות אלה עלולות להגיע למחשבות רצחניות , ואפילו למשאלות לנקמה . בשל כל אלה האירוע האלים נעשה מורכב מאוד , הפכפך ומסוכן . ככל שהרגשות סוערים יותר , אנו זקוקים לזמן רב יותר כדי להירגע . ייתכן גם שמשאלות הנקמה מזינות אש שתשוב ותפרוץ . זהו מעגל קסמים , המקשה על המעורבים לשוב לסדר היום השגרתי ולהשלים אלה עם אלה . . 2 סכמו : היום ראינו שהכעס הוא רגש שכולנו חווים לפעמים , וזה בסדר . כל אחד כועס ומתרגז בגלל דברים שונים , וכל אחד מגיב בצורה שונה כשהוא כועס . לא כדאי להסתיר את הכעס . חשוב להביע אותו . אבל לפעמים אנחנו לא חושבים על התגובה שלנו משום שאנחנו כועסים מאוד , ואז אנחנו עלולים לפגוע במישהו . בגלל זה חשוב לשים לב לתגובות שלנו כשאנחנו כועסים . אפשרויות הרחבה : . 1 המשימה "איך אני מגיב / ה במצבי עימות , " ? בתוך אתר דיאלוג עם אופק . . 2 הפעילות "מילים חדות כתער - מניעת אלימות , "מילולית בתוך אתר בין הצלצולים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר