עמוד:44

יחידה 3 לנהל את הכעס משך הפעילות : 3 שיעורים בני 45 דקות כל אחד . הרעיון : התלמידים יבינו מהם הגורמים שיוצרים את הכעס , ילמדו לזהות את הסימנים הפיזיים שלו , ולפתח אסטרטגיות להתמודדות עם כעס . המטרות : . 1 לתת לגיטימציה לכעס . . 2 להכיר את ההשפעה של הכעס על הגוף . . 3 להבין שהכעס מושפע מהדיבור הפנימי ומפרשנויות סובייקטיביות של אירועים . . 4 ללמד חלופות התנהגותיות כאשר כועסים . הנחיות למורים : הכעס הוא רגש חזק , שכאשר מנהלים אותו בצורה יעילה הוא יכול לעזור לנו לחולל שינוי . אולם לעתים הוא גם עלול לגבות מחיר אישי או חברתי יקר . הוא יכול לגרום לנו לאבד את העשתונות ולנקוט אלימות פיזית או מילולית , שלאחר מכן אנחנו מתחרטים עליה . ילדים לא תמיד מודעים למה ש"מפעיל" אותם במצבי כעס . במקרים רבים הם בכלל לא חושבים על התוצאה של הפעולות שלהם ועל המחיר שישלמו בעקבות התפרצות הכעס . מטרת הפעילות הזאת היא להגביר את המודעות לגורמים שיוצרים את הכעס , ולתוצאותיו , ללמוד לזהות את הסימנים הפיזיים שלו , ולפתח אסטרטגיות להתמודדות עם כעס בעתיד . ממה הכעס נובע ? אם נשאל זאת את תלמידינו , סביר להניח שהם יענו שהכעס נובע מאירועים , "אמתיים" שהתרחשו במציאות . הם יאמרו , למשל : " אני כועס / ת כי המורה נתנה לנו הרבה שיעורי ; "בית " כי ההורים שלי הבטיחו להסיע אותי לחבר , ולא הגיעו ; "בזמן "כי חבר שלי גילה לאחרים את הסוד שסיפרתי ; "לו "כי מישהו נגע לי . "בילקוט המשותף לכל התשובות הוא שבכולן הדוברים שמרגישים כעס , חושבים שמישהו או משהו הרגיז אותם , ובגלל זה הם כועסים . אך לאמתו של דבר , מקור הכעס הוא המחשבה שמישהו או משהו מרגיזים . אילו היו התלמידים בדוגמאות אלה מפרשים את האירועים בצורה אחרת , ולא חושבים שהאירועים מרגיזים , עוצמת הכעס שלהם הייתה קטנה , וייתכן אף שכלל לא היו כועסים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר