עמוד:42

שיעור שלישי : מדברים על הצקות משך הפעילות : 45 דקות מהלך הפעילות : הזכירו : בשיעור הקודם קראנו את הסיפור "צביטה . "בלב ראינו שמילים עלולות לפצוע אותנו עד כדי כך שיהיה לנו קשה להירפא מהן . היום נשתף זה את זה בחוויות אישיות שבהן נצבט לנו הלב . פעילות : סיפורים מהחיים 30 ) דקות ( . 1 ( בזוגות ) התלמידים יענו על השאלות הבאות : א . האם קרה לכם שהציקו לכם ? - איך הרגשתם ? איך הייתם רוצים שיעזרו לכם במקרה הזה ? ב . האם קרה לכם שתמכתם במישהו שהציקו לו או שהחרימו אותו ? - מה עשיתם ? מה הייתם עושים עכשיו ? טיפ הסבירו לתלמידים שכאשר חברים משתפים אותנו בחוויה אישית , חשוב שנהיה רגישים וניתן להם תחושה שאנחנו באמת מקשיבים ומעוניינים לשמוע . נעשה זאת על ידי שימוש בהקשבה פעילה - נתמקד בנאמר , נקשיב ללא דיבור וללא תגובה מיידית , ללא פרשנויות , בכוונה אמיתית להבין את הנאמר . חשוב לשדר הקשבה גם בשפת הגוף : פונים אל המדברים , קושרים קשר עין , מהנהנים , עוטים הבעות הפנים שהולמות את הנאמר , ואומרים מדי פעם : "אני מקשיב / . "ה . 2 מתנדבים אחדים ישתפו את הכיתה בסיפורים שלהם . טיפ שיחה המעוררת ומשחזרת אירועים קשים ורגשות כואבים , תהיה המחשה מעולה לתכנים ביחידה זאת . כאשר אנו שומעים על מקרים כאלה , אנו נוטים להגיב מהר , להדגיש ערכים "מקובלים" אבל" ) אסור להגיד דברים כאלה , ( " ... או לנחם בטח" ) הרגשת איום ונורא . ( " ! במקום זאת , עודדו את השיח הרגשי - שאלו את הילדים למה הם מתכוונים , בקשו מהם לספר עוד על הרגשות שלהם , להסביר את עצמם , לתת דוגמאות . הדגישו שאתם רוצים להבין , שזה חשוב לכם . אם התלמידים לא מעוניינים לשתף מיד , אל תיבהלו . השתיקה מאפשרת לתלמידים מרחב לבדוק את עצמם , וייתכן שחלק מהתלמידים זקוקים לזמן כדי להיפתח . הקשיבו ללא ביקורת , והשתמשו בשאלות אמפאתיות : מה שקרה הוא ש ? ... הרגשת ? ... היה לך חשוב ש ? ... היית רוצה ש ? ... היעזרו בשיקוף אמפאתי - חזרה במילים שלכם על מה שהבנתם באמצעות התשובות לשאלות : א . מה שהבנתם שקרה ( שיקוף המידע שהתלמידים שיתפו בו , למשל : "אז הוא אמר לך שאתה לא מבין ( . "כלום

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר