|
עמוד:41
טיפ פתחו את הדיון הרגשי בעזרת שאלות מכוונות , לדוגמה : האם גם אתם רבים עם האחים שלכם ? מה קורה במריבות האלה ? האם גם לכם קורה שאתם נפגעים מחברים ? איך אתם מרגישים ? האם אתם נוהגים לשתף מישהו במה שקורה ? מה הייתם רוצים שיקרה אחרת ? השתמשו בשיקוף אמפאתי : אמרו במילים שלכם את מה שקלטתם שהאחרים חושבים ומרגישים . הזמינו את המשתתפים לשתף בתחושותיהם , לדוגמה : "דני שיתף אותנו בריב שלו עם אחותו . מי רוצה לספר לנו על התחושות שהסיפור הזה מעלה " ? ד . מדוע התלמידים לא שיתפו את אייל ? נקודות להתייחסות : תחרותיות בין תלמידים ( במיוחד בין בנים ) גוברת לרוב על תכונות אחרות , כגון : רגישות והתחשבות . המטרה ( ניצחון ) גוברת על ערכים אחרים , כגון : ידידות והוגנות . ה . מהי התנהגות פוגעת ? - תלמידים מתנדבים יסבירו זאת , ויתנו כמה דוגמאות לדרכים שאנחנו גורמים למישהו להרגיש רע - במילים ( כינויי גנאי , התגרות , ( או בפעולות ( לא משתפים במשחק , מגלים סוד . ( שימו לב : את הדוגמאות האלה אל תכתבו על הלוח , כדי לא לחזק אותן . . 5 שאלו את התלמידים : א . איך נוכל "לחבר" את הלב השבור של אייל ? ב . אילו דברים אתם יכולים לומר לאייל או לעשות בשבילו כדי לגרום לו להרגיש טוב יותר ? תשובות אפשריות : להתייחס אליו בצורה הוגנת , לחבק אותו , לשנן באוזניו את התכונות החזקות שלו , להזמין אותו למשחק . ג . האם , לדעתכם , לב שבור יכול לחזור ולהיות שלם כמו קודם ? הדגישו את הרעיון : קשה לאחות את חלקיו של לב שבור , כי מילים מעליבות אינן נשכחות בקלות , ואחרי שהן נאמרות , קשה מאוד להירפא מהן . ד . איך אתם חושבים שאייל ירגיש עכשיו , אחרי כל דברי העידוד שלכם ? סיכום הפעילות 10 ) דקות ( . 1 סכמו : ראינו היום שמילים יכולות להיות חדות כמו תער , ולפצוע אותנו פצעים שקשה מאוד לאחות . . 2 שאלו את התלמידים : א . איך הרגשתם כשקראנו את הסיפור "צביטה ? "בלב ב . מה אפשר ללמוד מהסיפור הזה ? ג . האם יש משהו שאתם רוצים לשתף ולספר עכשיו על מה שאתם חושבים או מרגישים ? אפשרויות הרחבה : המשחק "הקשבה , "אמפאתית בתוך אתר דיאלוג עם אופק .
|
שגרירות ארה"ב בישראל
|