עמוד:38

צפייה בסרטון השיר : "אל תלעגו לי" 10 ( דקות ( . 1 צפו יחד עם התלמידים בסרטון השיר באתר . ( אם אין באפשרותכם לעשות זאת בחדר המחשבים , אפשר להשתמש בגרסת השמע של השיר ( . . 2 שאלו את התלמידים : א . במה השיר עוסק ? על מה הוא מדבר ? ב . על מה חשבתם , ומה הרגשתם , בזמן שהאזנתם לשיר ? ספרו לתלמידים על מבצעי השיר המקורי : פיטר , פול ומרי . פיטר , פול ומרי הם הזמרים ששרים את הגרסה המקורית של השיר . שלושתם השתמשו במוזיקה שלהם במטרה לפעול למען חברה צודקת והוגנת יותר . בשנות 60-ה של המאה 20-ה הם פעלו עם ד"ר מרטין לותר קינג במסגרת התנועה לזכויות האזרח של ארצות הברית למען מטרות חשובות , ובהן : שלום , שוויון זכויות לשחורים ולנשים , ואיכות הסביבה . בתחילת שנות 60-ה נחשבו פיטר , פול ומרי ללהקה מספר אחת בארצות הברית - שיריהם כיכבו בראש מצעדי הפזמונים במשך זמן רב . עד היום הם נוטלים חלק חשוב במסורת של מוזיקת העם האמריקנית . למרות שמרי נפטרה , 2009-ב המוזיקה שלהם עדיין מהנה ונותנת השראה לאנשים בני כל הדורות . הצעה : אפשר להאזין לשיר המקורי בשיעור אנגלית או ללמוד את הגרסה לשיר בערבית . פעילות : קולם של הילדים בשיר "אל תלעגו לי" 25 ) דקות ( . 1 הסבירו לתלמידים : נכיר מקרוב את הדמויות בשיר "אל תלעגו . "לי . 2 חלקו לתלמידים את הדף לתלמידים : קולם של הילדים בשיר "אל תלעגו . "לי א . התלמידים יקראו את השיר קריאה דמומה . ב . לאחר הקריאה יענו התלמידים על השאלות המופיעות בסעיף ב בדף לתלמידים , כשהשיר "אל תלעגו לי" מתנגן ברקע . חלופה : את הסיפורים התלמידים יכולים לכתוב , במקום על הדף עצמו , במדור "סיפורים , "משלכם באתר האינטרנט אני והחבר'ה . . 3 התלמידים ישתפו את הכיתה בתשובות שכתבו . . 4 את הסיפורים שנכתבו באתר אפשר להדפיס ולתלות בכיתה . סיכום הפעילות 10 ( דקות ( שאלו את התלמידים : א . האם , לדעתכם , אנחנו יכולים להבין אדם גם אם מעולם לא היינו במצבו ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית

שגרירות ארה"ב בישראל


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר