|
עמוד:35
פעילות : מעגל רגשות 35 ) דקות ( . 1 התלמידים עומדים ( או יושבים ) במעגל . . 2 חלקו לתלמידים את הפתקים עם המספרים . . 3 התחילו אתם במשפט : "אני מרגיש / ה שמח / ה ( או עצוב / ה ) כאשר " ... ( השלימו . ( טיפ השתמשו בחשיפה אישית - הביאו דוגמה אמיתית מחייכם ושתפו בה את התלמידים , בשיחה ב"גובה . "העיניים כמובן , החשיפה האישית יכולה להיות בשליטה , והיא צריכה ויכולה להתאים לסיטואציה של מורה-תלמיד . למשל , מורה יכולה להגיד : " אני עצובה כשאני רואה ילדים הפוגעים זה בזה . לפעמים זה קורה בבית-הספר , ואז אני גם ממש דואגת שאף אחד לא ייפגע ... האחריות עליי , וזה מלחיץ " ... . 4 התלמיד או התלמידה שהפתק של מספר 1 נמצא אצלם , יחזרו על מה שאמרתם , ואחר כך ישלימו את המשפט בעצמם . דוגמה : "המורה מרגיש עצוב כאשר הוא שומע על תלמידים שמאושפזים בבית . "חולים "אני מרגישה עצובה כאשר . " ... כאן אפשר ללמד את המושג פרפראזה - חזרה על דברי האחר במילים שלנו - ולציין שיצירת פרפראזה דורשת הקשבה מדויקת . טיפ לאחר שתלמיד או תלמידה יבטאו את משפט הרגש , פתחו את השיח הרגשי באמצעות שאלות מכוונות , לדוגמה : שאלות ליחיד : - מה גורם / גרם לך להרגיש כך במצב הזה ? ( אם תלמידים מציינים שהרגישו כפי שהרגישו בגלל אירועים שהתרחשו במציאות , נסו לכוון אותם לדבר על המחשבות שיצרו את הרגש . הזכירו : בשיעור הקודם ראינו שלמעשה הרגשות שלנו נובעים מהפרשנות שלנו לגבי המציאות , ולא מהאירועים עצמם . שאלו - מה חשבת ? אילו מחשבות הולידו את הרגש (? - האם הרגשת כך במשך זמן רב ? - האם בדרך כלל את / ה מרגיש / ה כך במצבים דומים ? ( למשל : "האם בדרך כלל את מרגישה עצובה כשאת מבקרת בבית חולים ( " ? שאלות לכיתה : - האם גם אתם מרגישים כך במצב דומה ? ( למשל : "האם גם אתם עצובים כשאתם מקבלים ציון נמוך בתעודה ( " ? - האם אתם יכולים לחשוב על רגשות אחרים שאפשר להרגיש במצב הזה ? ( תנו לגיטימציה לכל הרגשות שיעלו . הדגישו : אנחנו עשויים לחוות את אותו המצב באופנים שונים . (
|
שגרירות ארה"ב בישראל
|