עמוד:22

קריטריונים להשוואה : א . פעלים המופיעים בפסוקים - הפועל " לתת " מול הפועל " לקחת . " ב . תוכן - בחוק יש חלקים מוגדרים שמותר לקחת : " וזה יהיה משפט הכהנים מאת העם מאת זבחי הזבח אם שור אם שה ונתן לכהן הזרע והלחיים והקבה ) " : דברים , יח ; ( 3 לעומת זאת בסיפור - לוקחים מכל הבא למזלג . . 3 למיקוד הדיון בסוגיית הכוהנים : אילו מעשים וערכים מצופים מהכוהן ? כלפי העם - אמון ואמינות , דיסקרטיות , הקפדה על החוקים ; להיות דמות ייצוגית - באמונה , בהתנהגות , אפילו במראה . כלפי האל - אמונה בה , ' פעולה לפי החוקים ; קירבה לאל - קדושה . אפשר וקל יותר להקביל לתפקידי ציבור שהם מכירים מעולם הדת ומהעולם הציבורי- חילוני . . 4 לגבי השאלה מה מגלה הכותרת : עוד לפני מציאת גילויי האלימות של בני עלי , ברור מתוך הכותרת כי בני עלי לא עומדים בדרישות התפקיד . שמואל א ג . 1 הצעה לפעילות : לאחר קריאת פס ' - 3-1 אם טרם עיינו בקומיקס , אפשר להציע לילדים לאייר את התמונה העולה מפסוקים אלה . . 2 פס ' 3-1 מהווים הצג , אקספוזיציה . המהלך הדידקטי : א . הבנת הפסוקים . ב . הגדרת המושג " הצג . " ג . סינתזה - בדיקה אם הפסוקים עונים על הגדרת המושג . . 3 " ולא כהה בם - " פס ' : 13 הצליל של השורש כ . ה . ה מוכר מפס ' 2 בפרק זה : " ועינו החלו כהות , לא יוכל לראות . " אפשר לקשר בין פס ' 2 לבין פס ' - 13 מה הייתה האחריות של עלי ? ( חלק מהחינוך הוא לראות מה הילד עושה , ולכוון אותו לדרך הנכונה ( ... . 4 בפס ' , 18-15 הרגשות של שמואל מתוארים ברמז . אפשר לפתוח לדיון בכיתה : על מה שמואל חושב עד הבוקר ? ממה הוא חושש ? שמואל א ד . 1 המלחמה בין ישראל לפלישתים היא מלחמה המתרחשת לאורך זמן . הקרב המתואר בפרק זה הוא אחד מני רבים , אלא שהפעם מטרת הפלישתים היא לתקוף את המקדש בשילה . . 2 מהלך דידקטי בפרק : א . שלושת שלבי המלחמה . ב . חשיפת הנשק הסודי של ישראל . ג . סיכום תוצאות המלחמה . . 3 ארון ה ' עוד יחזור לרשות ישראל ואף יובא לירושלים על ידי דוד ( כמתואר בשמואל ב , פרק ו . ( כדאי לזרוע את זרעי המידע אודות קדושת הארון כדי לקצור אותו בשמואל ב ו , שם אופן הבאת הארון הוא משמעותי , וגם שם חלים ברכה או קללה על הנוהגים בו נכון או לא נכון .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר