עמוד:80

סיפור הכתוב כיומן מורכב מפרקים שנכתבים במרחק של זמן זה מזה , בדרך כלל בתאריכים שונים , על פי סדר כרונולוגי . העיסוק בהכנת סיפור הכתוב כיומן יזמין פירוק העלילה לאפיזודות המתרחשות במרחק זמן זו מזו ויחייב עיסוק בכל אפיזודה כסיפור שלם , כאילו לא ידוע מה יקרה בהמשך , כמו שקורה באמת לכותב יומן בזמן הכתיבה . ou nj 1 u > H 1 nu /\ 19 הס פזר ביקשתי מהילדים לקרוא בקריאה דמומה את הסיפור האריה והפרה . לאחר הקריאה נתתי בידי כל ילד פתק צבעוני קטן , ועליו היה כתוב : "מחשבות שלי על הסיפור . " כל ילד כתב כמה משפטים . הילדים התיישבו בקבוצות והניחו את הפתקים הצבעוניים על השולחן כשהכתוב כלפי מעלה . כל ילד התבקש לבחור פתק שכתב חבר ושכתוב בו משהו שמוצא חן בעיניו ( המלצתי להם לבחור פתק שכתובה בו מחשבה שונה מהמחשבה שלהם . ( הילדים קראו בקול את מה שכתוב בפתק שבחרו והסבירו למה בחרו בפתק זה . חזרנו לסיפור שבספר , והפעם קראנו אותו בקול ( כל פיסקה-סצינה בעלילה קרא מישהו אחר . ( אחרי כל פיסקה עצרנו , ציינו את הדמויות המשתתפות באותה סצינה ורשמנו אותן על הלוח . פיסקה ו - האריה והפרה . פיסקה - 2 הפרה , הפיל והאריה ... וכר כשסיימנו את קריאת הסיפור , התבוננו ברישום שערכנו במהלך הקריאה . הילדים ציינו שהפרה משתתפת בכל הסצינות . לא היה כל ספק , שהפרה היא גיבורת הסיפור , וכל העלילה ממוקדת בה וסביבה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר