עמוד:52

49 1 (/ ה ר 1 (/> 4 תה טם הסיפור לפני קריאת הסיפור שוחחתי עם התלמידים על תחושות שונות שמתעוררות בנו כאשר אנחנו קוראים או שומעים סיפור . ערכנו רשימה של תחושות ואני כתבתי אותן על הלוח . קראתי לילדים את הסיפור ( חלק עקבו בעיניהם אחר הסיפור בספר . ( כשסיימתי לקרוא הם תיארו תחושות שליוו אותם בחלקים שונים של הסיפור . סיימנו את הפגישה בניסיון להכליל את מה שאמרו לתחושה שהסיפור כולו מעורר . הסיפ 7 ד מעורר תחושה של סיפוק כי הנמר קיבל עונש . הסיפור מעורר כעס כי הנמר היה כפוי טובה . הסיפור מעורר כעס על האיכר שהתנהג בטיפשות . הסיפור מעורר תחושה של שמחה כי הטוטית הצילה את האיכר . ה ברות nrimn av בסי 19 ר הילדים ציינו את הדמויות שמשתתפות בעלילת הסיפור , ואני רשמתי את שמותיהן על הלוח . אחר-כך חילקתי לילדים תדפיסים של הסיפור , וביקשתי שיסמנו כל הופעה של פחד , מתח , כעס , עצב , רוגז , שמחה , קנאה , סקרנות , דאגה , הנאה , סיפוק , חשש , נחת , חרדה , אכזבה , הדמויות בסיפור . הצענו לסמן כל דמות בסימן אחר או בצבע אחר . תוך כדי העבודה הם השמיעו הערות שונות , ואני העליתי אותן כשאלות לכיתה כולה . למשל : אילו דמויות מוזכרות הרבה פעמים ? האם צריך לסמן גם את המילה "נמר" במשפט " הטבע של הנמר הוא לטרוף " ? ומה עם הצירוף " בני -אדם ?"

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר