עמוד:115

את השמחה וההנאה ממנו רצינו ( המורות ואני ) להביא אל הילדים , ומה הזמן המתאים יותר מימות אדר ( משנכנס אדר מרבין בשמחה !?( שלוש כוונות מרכזיות הובילו את עבודתי עם צוות המורים של בית-הספר , כשתכננו את המפגשים של הילדים עם סיפורי אבא-גברהאנא : ו . עיסוק בהומור המתממש בכל סיפור באמצעות תופעות לשוניות : זיהוי מרכיבי ההומור , הנאה ממנו , ויצירת טקסטים 'מחויכים . ' . 2 היכרות עם הסתה "סיפור לצים" ומפגש עם לצים מפורסמים אחרים מהספרות העממית . . 3 הפקה של אירוע בית-ספרי סביב סיפורי אבא-גברהנא במגמה ליצור חוויה משותפת לכל ילדי בית הספר , חוויה המושתתת על שפה , על סיפורים ועל עשייה . התוכנית שהתגבשה עם המורות הייתה כדלקמן : העיסוק בסיפורי אבא-גברהנא ישמש מוקד העשייה בכיתות במסגרת השיעורים כשבועיים לקראת פורים , והוא יסתיים בפעילות משותפת לכל ילדי בית-הספר ומוריו ( אירוע בית-ספרי . ( מספר הסיפורים שיטופלו הכיתה נתון לשיקול דעתה של כל מורה . החלטנו גם שכל המורים יכינו יחד "בנק " פעילויות לסיפורים ( דוגמאות בעמודים הבאים . ( סיכמנו שבמשך אותם שבועיים יתקיים "מסע פרסום" ברחבי ביה " ס לקראת האירועים הצפויים ביום המשותף , ונקבעו כמה אחראים ( מורה ותלמידים ) לפעולות הפרסום . החלטנו שביום האירוע הבית ספרי יתקיימו פעילות בקבוצות רב גיליות , יתקיימו הופעות ותקיים גם תצוגה של תוצרים . למימוש התוכנית נבחרה קבוצת מורות שהיו אמורות "לנצח על המלאכה" ולעמוד בשתי משימות : ו . תכנון סדנה למורים לצורך המצאה , גיבוש והכנה של רעיונות וחומרים לפעילות בכיתות . . 2 ארגון האירוע הבית ספרי : מבנה היום , סידור הסביבה הפיזית , הכנת חומרים , חלוקת הילדים לקבוצות , הטלת תפקידים על המורים , תיעוד . נעמי גורבט ( ברודשטיין ) ( ו ) שנהר עליזה , הסיפור ההומוריסטי בספרות העממית ובספרות הילדים , מעגלי קריאה , חוברת , 7 אוניברסיטת חיפה , ינואר 980 ו

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר