עמוד:109

בדקנו מה קורה בכל חלק בסיפור אחרי הצירוף "יום יום" ואחרי הצירוף "יום אחד . " ראינו שאחרי "יום יום" קורה בדיוק אותו דבר בשני חלקי הסיפור , וראינו שאחרי "יום אחד " קורה דבר מאוד דומה בשני חלקי הסיפור . סיימנו חלק זה של הפעילות בעיון בדברים שהאב הזקן אומר לבנו "לפני שנים .... היום ... מחר " ... ודיברנו על משמעותם . בעצם , באמצעות דברי האב חידדנו את מוסר ההשכל של הסיפור . בך תבעו npga I \ H הספר המ 11 / צב לאחר העמקת ההיכרות עם הסיפור ולאחר ההבחנה שאין הוא עשוי מיקשה אחת , אלא מורכב מחלקים חלקים , יכולנו לעבור לשלב הכנת הספר המעוצב . פתחתי בדיון על פי איזה היגיון אפשר לחלק את הסיפור לעמודים בספר . מהר מאוד הסכימו הילדים שחלוקת הסיפור על-פי התרחשויות ברצף הזמן היא החלוקה המעניינת ביותר , כי לא מתווספות לסיפור הרנה דמויות , ואי ; כמעט שינוי במקום ההתרחשות . לפני שהילדים פנו להכנת הספרים ביקשתי שיחשבו על כמה עניינים : באילו דרכים אפשר להמחיש בספר המעוצב דברים שקרו "יום ? "יום באילו אופנים אפשר ליצור בספרים המעוצבים את התחושה ש " עברו ? "שנים אילו ציורים או קישוטים יכולים להשתלב בספרים המעוצבים ?

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר