|
עמוד:107
הבינו את הדמויות בס פתחנו כולנו את הספר בסיפור אבות ובנ » ם . קראתי לפניהם בקול את הסיפור , וביקשתי מהם לחשוב מי הם הגיבורים של הסיפור . תוך כדי השיחה שרטטתי על הלוח את השרטוט שמשמאל . בעזרת השרטוט יכולנו להבהיר שהבן האיכר בתחילת הסיפור הוא האב הזקן בסוף הסי פו ר . הגענו למסקנה שבעלילת הסיפור משתתפים שלושה אנשים . דיברנו עוד על המשתתפים בסיפור . קבענו שהבן האיכר מתחילת הסיפור , שהפך במהלך הסיפור לאב זקן , הוא הגיבור המרכזי של הסיפור . הסכמנו שהקופים אינם דמויות משמעותיות בסיפור , והם משמשים מעין רקע , תפאורה . דיברנו גם על מרכיב הזמן בסיפור . התיאורים של הגיבור המרכזי בסיפור ( הבן האיכר שהפך לאב זקן ) בתוספת משפטים מהסיפור ( עברו שנים , אותו בן הזדקן ( ... עזרו לנו להעריך כמה שנים נמשכת העלילה של הסיפור . הרחבנו את היכרותנו 0 ^ מרכיב הזמן חילקתי לילדים תדפיסים של הסיפור . בתדפיס היו מסומנות המילים "עברו שנים " .... שוחחנו על כך שהמילים הללו מחלקות את הסיפור לשני חלקים , והן מתארות די הרבה שנים בין חלק לחלק ( עשר או עשרים שנה . (
|
|