עמוד:105

ביררנו מהו ס 9 * ור קצר המ 1 (/ . 11 כ 30 ר מסוצב חיפשתי בספרייה ספרי ילדים שבכל אחד מהם מסופר רק סיפור אחד . למשל : "דירה להשכיר " ו " דוב דובוני בן דוביים " של לאה גולדברג , "מעשה בפא סופית " של נתן אלתרמן , " הגברת מרחוב בצלאל" של יורם טהר-לב , "דודי שמחה שר " של ע . הלל וכו י . על כל ספר הדבקתי מדבקה לבנה והנחתי את הספרים על שולחן מיוחד . על שולחן אחר הנחתי כמה ספרים שיש בהם אוסף של סיפורים ( ולפעמים גם שירים , בדיחות חידות ועוד . ( למשל : "חלונות" לכיתות שונות , "חגיגה של , "שירים "צימוקים ושקדים " וכר . על כל ספר מקבוצה זו הדבקתי מדבקה צבעונית . הצגתי לילדים את שתי קבוצות הספרים , הצעתי להם לחפש עוד ספרים מתאימים לכל קבוצה ולהביא אותם לכיתה . כאשר היה בכיתה אוסף נכבד של ספרים , ביקשתי מהילדים לדפדף בספרים בזמנם הם ולמצוא ( עד תאריך מסוים ) סיפור אחד שמופיע בשתי קבוצות הספרים . אמרתי להם לרשום לעצמם מה שונה במראה של הסיפור הזה וציינתי שזה יהיה נושא השיחה שלנו . בתאריך שהכרזנו עליו שוחחנו על המעבר מסיפור המופיע בספר סיפורים לאותו סיפור שמוגש כספר מעוצב . ציינו את העובדה שבשני הספרים מופיע בדיוק אותו סיפור , לא חלים שינויים במילים של הסיפור , אבל חלים במראה של הסיפור : הוא כבר לא כתוב על עמוד אחד או שניים אלא משתרע על הרבה עמודים ; הוא כבר לא סיפור שלם שכתוב ברצף , אלא סיפור שבכל עמוד מופיע רק חלק ממנו ; כל חלק של הסיפור מלווה באיורים ( ציורים או קישוטים ) שיש להם קשר כלשהו לסיפור . כאשר הרגשתי שהילדים עמדו על ההבדלים בצורת ההגשה של הסיפורים , הצגתי להם עניין נוסף לבדוק ב " ז'אנר " הזה : ההיגיון שמסתתר מאחורי החלוקה של הסיפור לעמודים בכל אחד מהספרים המעוצבים שקראנו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר