עמוד:102

ההצעות שהעלינו : המספר אומר : "יום אחד יצאו שני החברים יחד אל השוק . " במקום זה אפשר שאחד החברים יגיד אני" . הולך אל , "השוק והשני יגיד : "גם אני הולך אתך . " או במקום שהמספר יגיד " : בדרך התעייפו " ... אחד החברים יכול להגיר : אני עייף , " והחבר השני יגיד : "בוא ננוח בצל העץ . " הילדים הבינו די מהר את העיקרון של יצירת דיאלוגים בין הגיבורים ( במקום דברי המספר . ( ביקשתי מהם להתחלק לקבוצות של ארבעה תלמידים ( בכיתה היו 9 קבוצות , ( וכל קבוצה עיבדה את הסיפור לתסכית משלה . בחירה והוספה 11 / ל 1 / 9 לזלים נתתי בידי כל קבוצה דף ובו כתוב כך : תסכית הוא סיפור שעיבדו אותו לשידור ברדיו . כאשר מעבדים סיפור לתסכית , מחליטים איך לקרוא אותו ו אילו פעלולים להוסיף לו . פעלולים ( אפקטים ) הם רעשים , קולות וצלילים , שאינם שייכים בבירור לא לתחום המלל ולא לתחום המוסיקה . סיכמנו מה כבר הכנו לתסכיתים שלנו ומה עדיין חסר . העלינו רעיונות אילו מיני רעשים , קולות וצלילים עשויים להתאים לתסכית שלנו ( למשל , אילו קולות יכולים להישמע כששני החברים נחים בצלו של העץ הגבוה . (? הצענו הצעות איך אפשר להפיק את הפעלולים בעזרת חפצים שונים .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר