עמוד:83

סיכמנו ביחד את מאפייני הסיפור הכתוב כיומן ( שעלו מתוך הסיכומים של כל קבוצה . ( למשל : כל פרק בסיפור מתחיל בתאריך ובפנייה אישית , כל פרק מסתיים במילות פרידה ו בחתימה , הסיפור כתוב בגוף ראשון , מסופר בו על חוויות אישיות של הכותב ועל דברים שקרו לכותב , הכותב מתאר בסיפור את מחשבותיו ואת הרגשותיו , הסיפור כתוב בסגנון אישי , הסיפור כתוב פרקים פרקים וכל פרק נכתב בזמן אחר . אחרי שהכרנו סיפורים הכתובים כיומנים . הצגתי לפני הילדים שאלה : בשם איזו דמות מהסיפור הכי כדאי לכתוב את היומן ? רוב הילדים הציעו מיד את הפרה כ " כותבת" היומן ( היא משתתפת בכל החלקים של העלילה , יש לה הרבה דברים אישיים עצובים לכתוב ועוד . ( ... הנימוקים שלהם העידו שהם הבינו את מאפייניו של הסיפור הכתוב כיומן , והם אף שיכנעו את מעט הילדים שחשבו לבחור בדמות אחרת . התכוננות לכתיבת הסיפור כיומן נתתי בידי הילדים דף עם הסיפור המודפס . קראנו בקול את הסיפור ועקבנו אחר "עלילותיה " של הפרה בסיפור . חילקנו את הסיפור לקטעים על פי התרחשויות שקשורות לפרה ( הפרה בורחת מהאריה , הפרה מתקבלת על-ידי הפיל וכוי , ( הקפנו כל קטע בקו .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר