עמוד:77

שלב 2 כל קבוצה הציגה את הסקיצה שלה בלוויית הסברים . הילדים גילו שהם הסתמכו בעיקר על ידע עולם שהיה להם על הדמויות . הם חזרו למשפטים שסימנו על הדמויות והתלבטו איך אפשר להציג את הדמות באמצעות פריטים שיוצמדו למטריה ( למשל , איך יציגו את ערמומיות הקופה או את תמימות הזאב . ( שלב 3 הילדים החליטו מה מהסקיצות שהכינו יוצמד למטריה . בשתי קבוצות התפצלו הילדים לקבוצות קטנות יותר . כי הם חשבו על פריטים רבים ושתים , והם לא רצו להעמיס אותם על מטריה אחת ( כך הם יצרו כמה מטריות לאותה דמות . ( שלב 4 הילדים תכננו את מהלכי הביצוע . הילדים בחרו במטריה המתאימה , החליטו באילו חומרים ישתמשו להוספת פריטים למטריה ותכננו את עבודתם המשותפת . הכנת הפריטים כל התלמידים בכל הקבוצות היו עסוקים ביצירת הפריטים וחיבורם למטריות . העבודה התחילה בשיעור , קבענו את תאריך הסיום , והילדים המשיכו בהפסקות וגם אחרי הלימודים . כשהגיע התאריך שנקבע , הציגה כל קבוצה את תוצריה . הודעתי לילדים שבשיעור הבא ניפרד מהסיפור , ביקשתי מהם להתארגן בקבוצות קטנות לבחור סצינה ( התרחשות ) אחת מהסיפור ולהתכונן להציג אותה . הזכרתי להם לחשוב מה אומרת ומה עושה כל דמות באותה סצינה , וביקשתי מהם לשים לב איפה היא מתרחשת .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר