עמוד:68

הבטת לבנ"ת nimgnn התלמידים התחלקו ל 4 - קבוצות משימה . כל קבוצה קיבלה אחריות על מרכיב אחד בתפאורה ( כפר , יער , מחוץ לארמון , בתוך הארמון . ( הגדרנו שלבים בתהליך העבודה , והילדים פנו לעבודתם . שלב 1 כל ילד ( או זוג ילדים ) הכין סקיצה- מתוה ( ציור מלווה מלל ) של מרכיב התפאורה . בהכנת הסקיצה הסתמכו הילדים קודם כל על כל המידע שנמסר ( באופן גלוי ובאופן מרומז ) בסיפור , אחר-כך הם הוסיפו פרטים מידע אישי . ניצלנו גם את ההזדמנות הזו לשלוח את הילדים לשאול את ההורים - לקבל מהם מידע על בתי הכפר , על עצי היער ועוד . שלב 2 קבוצת המשימה התכנסה יחד . כל אחד ( או כל זוג ) הציג את הסקיצה שלו והסביר אותה . הילדים שמחו למצוא דברים דומים בסקיצות שלהם , ולגבי הדברים השונים הם שאלו שאלות וביקשו הסברים . שלב 3 הילדים בכל קבוצה החליטו מה מהסקיצות ייכלל בתפאורה . רובם החליטו שהדברים שחזרו בכמה סקיצות יבואו לידי ביטוי בתפאורה . אחר-כך הם בחרו במשותף דברים מקוריים ומיוחדים מכל סקיצה , כדי שגם הם יהיו חלק מהתפאורה . שלב 4 מסקיצה לתפאורה - שיחה במליאה . בשיחה דיברו הילדים על הצורך בקביעת קנה מידה להגדלה מסקיצה לתפאורה . הם החליטו שהקיר במרחב בין שתי הכיתות והשטח לפניו יקבעו את קנה המידה .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר