עמוד:60

שלב : 1 מי משתתף בכל סצינה בסיפור ? התבוננו בסיפור בספר , וראינו שהוא מחולק לחמישה חלקים , כל חלק הוא סצינה בסיפור . הילדים שרטטו במחברותיהם טבלה והשלימו אותה בעזרת עיון חוזר בסצינות של הסיפור . תוך כדי מילוי הטבלה עוררו התלמידים דילמות מעניינות , למשל : בסצינה השנייה הצבוע לא מוזכר , אבל ברור שהוא היה בסביבה . האם לרשום אותו ? בסצינה השלישית הטוטית מוזכרת , אבל אינה מופיעה ממש . האם לרשום אותה ? כתבתי את הדילמות על הלוח , והתפתח דיון מעניין בכיתה . שלב : 2 למי יש סיבה לשאת מונולוג בסצינה ( ומה הסיבה ?( ביררנו אילו סיבות יכולות לגרום למישהו לשאת מונולוג . הילדים העלו סיבות והזדמנויות רבות , ואני רשמתי אותן על הלוח . כאשר קורה למישהו משהו שמפתיע אותו מאוד ; אחרי שהוא עושה משהו לא טוב ; כאשר מישהו מסתיר משהו מאחרים ; כאשר מישהו מתחרט על משהו ; כשמישהו מתלבט או דואג או מפחד או שמח מאוד או מתרגש ; ועוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר