עמוד:55

ג . דברים שאולי נאמרו בלב העלינו את המחשבה שבוודאי יש דברים שהדמויות חשבו ולא אמרו . החלטנו לנסות ליצור בועות-שיח של מחשבות . התלמידים ערכו דיון בקבוצות על מחשבות שונות של הדמויות בסיפור . מה חשב האיכר כשהלך עם שק הטף על גבו ? מה חשב הנמר תוך כדי בריחה מהציידים ? מה חשב האיכר כשראה את הנמר מתקרב ? מה חשב האיכר כשהכניס את הנמר אל תוך השק ? מה תשב הנמר כשביקש מהאיכר להיכנס אל תוך השק ? הילדים ציירו "ענני מחשבות " וכתבו בתוכם מחשבות של הדמויות . ביקשתי מהילדים להביא לשיעור הבא תמונות או צלליות או ציורים של איכר , של נמר ושל קופה קטנה ( טוטית . ( " תרגום" ה 9 ' 0 ור לקומיקס אמרתי לילדים שעכשיו אנחנו מוכנים ליצור לסיפור גרסת קומיקס . הילדים הכינו דפי קומיקס : הם בחרו תמונות או צלליות או ציורים של הדמויות , הצמידו דמויות ובועות , כתבו בבועות והוסיפו ציורי רקע . את הקומיקס הגמור הם הציגו לפני חבריהם לכיתה . 9 רידה מהסי 9 ור חזרנו לספר , הילדים קראו את הסיפור בקול . כשהגענו לסוף הסיפור , הפניתי את תשומת ליבם לפסל שנמצא בעמוד . 33 התבוננו בו והעלינו השערות מי יכול להיות האיש . הזה , ומה הוא ( אולי ) אומר . TH ( H

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר