עמוד:38

הילדים חזרו אל המחשב ( עבדו בעיקר בזוגות ) וחילקו את הסיפור המוקלד למסכים . הנה דוגמאות לחלוקות שונות של התחלת הסיפור : מסך 1 בגן חיות אחד חיו שלושה שוורים : שור לבן , שור אדום ושור שחור . מסך 2 יום אחד החליטו השוורים לעזוב את גן החיות ולמצוא מקום טוב יותר לחיות בו ביחד . יצאו שלשתם אל היער לחפש להם קום . הלכו והלכו , חפשו וחפשו , עד שהגיעו לחלק יער שצומח בה עשב טעים . מסך 3 נשארו שלשת החברים בחלקת היער שמצאו והיו מרוצים מאוד . מסך 1 בגן חיות אחד חיו שלושה שוורים : שור לבן , שור אדום ושור שחור . יום אחד החליטו השוורים לעזוב את גן החיות ולמצוא מקום טוב יותר לחיות בו ביחד . מסך 2 יצאו שלושתם אל היער לחפש להם מקום . הלכו והלכו , חפשו וחפשו , עד שהגיעו לחלקת יער שצומח בה עשב טעים . נשארו שלושת החברים בחלקת היער שמצאו והיו מרוצים מאוד . עצם העיסוק בהכנה למסכים דרש מן התלמידים הכרעות ושיקולי דעת הנוגעים לחלוקת הטקסט לפרקי התרחשות משמעותיים ולייצוג ויזואלי של הטקסט . ביקשתי מהילדים שיחשבו על סצינה מסוימת בסיפור , מסך ( שקף ) מסוים , ויתארו מה רואים בה . הזכרתי להם , שבמצגות שראינו היה למסכים ( לשקפים ) רקע , ובכל מצגת הרקע היה בסגנון שונה , בצבעים שונים וכו ... ' ( ניסיתי לכוון אותם גם אל הנוף

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר