עמוד:28

להם שהשלב הבא שתכננתי הוא שנעמיד בפינה המוכנה תערוכה של אריות וסנאים . דיברנו על כך שמוצגים שהגיעו לכיתה מציגים ומייצגים סנאים ואריות בכלל , ולאו דווקא את הסנאי והאריה מהסיפור שלנו . באמצעות הפעילות הזאת עוררתי בכיתה שיחה על דרכים שתות לארגון התערוכה והעלינו כמה אפשרויות להעמדת המוצגים : אריות מול סנאים , חיות גדולות מול חיות קטנות , חיות-בובות וחיות בתמונות , על פי סוג החומר שהחיות עשויות ממנו ועוד . הדיון היה ער , וההתלבטות הייתה גדולה . אחרי שנפלה ההחלטה הניחו הילדים את המוצגים שהביאו בפינת התערוכה , ועברנו לעסוק בהגדרה של המושג "תערוכה . " תחילה תיארנו במילים את הפעולות שעשינו ( אספנו אריות נמרים . ( ... אחר-כך תיארנו את התערוכה שבכיתתנו ( בתערוכה שלנו אוסף של אריות ונמרים ( ... לבסוף כתבנו תיאור מכליל ( תערוכה היא אוסף של דברים שמוצגים ( ... הזכרנו תערוכות שונות שפגשו הילדים : תערוכות שהם היו שותפים בהן כמציגים , ותערוכות שהם היו חלק מהקהל שצפה בהן . דיברנו על הנושאים של התערוכות , על סוגי המוצגים שהוצגו בהם ועל אופן ההצגה של כל תערוכה . ניצלתי את ההזדמנות לשוחח עם התלמידים על שני מושגים שקשורים לתערוכה : המושג "אוצר " והמושג "יוצר . " אוצר ( מהשורש אצר-שמר ) - אדם ש אחראי לבחירת המוצגים בתערוכה , לאופן הצגתם ולשמירה עליהם . י וצר ( מהשורש יצר-עשה ) - אדם שיצר ( עשה ) יצירה אחת או יותר בתחום האמנות . סיימתי חלק זה של הפעילות באמירה שנכין יחד תערוכה לסיפור הסנאי והאריה ,

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר