|
עמוד:15
תהליך הכנת התוצר מוביל למפגשים עם סוגות וסוגים נוספים ( דבורים וכתובים ) ולהתנסויות בהם . למשל : הילדים מייצרים קומיקס האיכר" ) , ( "והנמר כותבים יומן האריה" ) והפרה (" ומעבדים סיפור למחזה הקוף" ) . ( "והלביאה במהלך הכנת התוצר הילדים כותבים רשימות ( אביזרים ב " האריה , "והצבוע פריטי תפאורה ב " הקופה ( "והכוורן והם כותבים כותרות ( לתערוכה "הסנאי והאריה . (" הם מתווכחים , מסבירים ומנמקים במהלך קבלת החלטות הנוגעות לתוצר המשותף . סיפורי ה 1 » 1 ר >< ה סיפורי ההוראה שלוקטו לחוברת זו פותחו תוך כדי עבודה עם תלמידים ועם מורים . כל סיפור הוראה הוא פרי התנסות של כמה מורים , מיזוג סיפורים של מורים שניסו את התהליך בכיתות שונות ועל סיפורים שונים . יש כמה נקודות שחוזרות בכל סיפורי ההוראה : נקודת המוצא לכל פעילות עם סיפור היא שהילדים פוגשים אותו לראשונה בשלמותו כשהספר פתוח לפנ » הם . בשלב ראשון של העיסוק בכל סיפור וסיפור הילדים מגיבים תחילה באופן ספונטני לסיפור השלם ( יכולה להיות הכוונה , הדרכה או הנחיה של המורה . ( העיסוק הממוקד והמתמשך בסיפור נעשה כאשר גם הילדים וגם המורה יודעים איזה תוצר הם מייצרים תוך כדי קריאת הסיפור ( הצגה , מצגת , יומן , תפאורה וכו . ( לכל סיפור מוצעת הכנה של תוצר אחר 12 ) סיפורים , 13 תוצרים , ( אבל כמובן שהילדים והמורה יכולים לבחור לסיפור מסוים תוצר אחר מזה שמוצג כאן . התיאור של התהליך לכל סיפור ניתן באופן מפורט ביותר על מנת שישמש כדגם לסיפורים אחרים . יעל זהבי ( 1 על פי : The Art and Acadmic Improvement : What the Evidence Shows , The Journal of Asthetic Education ; University of Illionis Press , Volume 34 , nos . 3 / 4 Fall / Winter , 2000 , Guest Editors : Ellen Winner and Lois Hetland
|
|