עמוד:5

n / rg דבר המקראה "מרקם סיפורים מפי יהודי אתיופיה , " שתי הקלטות הנלוות לה וגישת הלימוד המוצגת בחוברת זו פותחו כחלק מפרוייקט , שיעדו קידום הישגים לימודיים של תלמידים בני העדה האתיופית בבתי-ספר יסודיים . בחרנו בסיפורים כנקודת מוצא לטיפוח כישורי שפה , מכיוון שמעטפת סיפורית רכה , נעימה וחווייתית מזמנת עיסוק בשפה על כל מרכיביה ומורכבויותיה . בחרנו בסיפורי-עם אתיופיים מתוך מתן כבוד לתרבותה העשירה ורבת השכבות של יהדות אתיופיה . חיפשנו דרך מיוחדת ללימוד , שתיתן מענה ממשי לצרכים אמיתיים של תלמידים בני עולים מאתיופיה , דרך שתעורר הערכה וכבוד בקרב התלמידים האחרים לתרבויות לא מוכרות ותעורר סקרנות ורצון להתקרב אליהן , דרך שתיצור סביבה לימודית עשירה , מגוונת ודינאמית שמזמנת מצבי שיח רבים והתרחשויות לימודיות מעניינות . לאחר חיפושים התגבשה גישת לימוד שמעמידה את התהליך של הכנת תוצר כציר המוביל של תהליך הלימוד .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר