עמוד:

הערות לדגם : 1 א . הרגלי עבודה : חשוב להקנות לתלמידים הרגלים לעבודה בקבוצות והרגלים לעבודה עצמית ללא עזרת המורה . לצורך זה כדאי להגדיר הרגלי התנהגות כגון אלה : - מה אני עושה כאשר אני זקוק לעזרת המורה , והמורה עסוקה ? - מה אני עושה כאשר אני מסיים פעילות ? - מה אני עושה כאשר אני מעוניין לעבור לפעילות הרחבה , או לפינת עבודה ? חשוב להקנות לתלמידים שיקולי דעת לבחירה : - שיקולי דעת לבחירת נושא הרחבה או נושא העשרה . - שיקולי דעת לבחירת נושא אחד מתוך כמה נושאים מוצעים . - וראו בנושא הבחירה גם עמ ' 16 בחלק זה של המדריך . ב . הדגם הזה הוא מודולארי , לכן אפשר להתחיל שיעור בעבודה בקבוצות כ פתיחה לנושא , או כהמשך לשיעור קודם , או לסיים שיעור בעבודה בקבוצות ללא מפגש במליאה , וכדומה . חשוב שהתכנון יוגמש לפי הצרכים של התלמידים , של הנושא ושל המורה . דגם 2 לכיתות העובדות לפי תכנון זמן גמיש הפתיחה במליאה – תיעשה כמו בדגם . 1 הפיזור לעבודה במסגרות שונות יהיה גם הוא כמו בדגם , 1 אלא שכאן ייעשה לפי תכנון אישי לכל אחד מהתלמידים . התכנון האישי מבוסס על תכנית עבודה יומית , או תקופתית ( שבועיים עד חודש . ( בתכנון זה המורה פורסת לפני התלמידים את תכנית העבודה הכללית לתקופה מוגדרת . בתכנית העבודה מפורטים : - תוכני החובה ( בסיס . ( - תוכני הרשות ( הרחבה , העשרה , פינות עבודה ) . - קבוצות העבודה המומלצות ( שמות התלמידים , או מספר התלמידים . ( - מועד סיום העבודה . דוגמה לתכנית עבודה אישית ראו בעמוד הבא . גם בדגם זה , כמו בדגם , 1 קבוצות שונות של תלמידים עובדות באופן עצמאי – ובעוד שהתלמידים עובדים בקבוצות , המורה נפגשת עם תלמידים יחידים ועם קבוצות תלמידים , לפי צורכי התלמידים וצורכי הנושא .

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר