עמוד:

. 2 הצעות לפינות עבודה מומלץ להכין בכיתה פינות עבודה שונות שהתלמידים יוכלו לפעול בהן באופן ע צמאי , כיחידים או בקבוצות . המטרות של פינות עבודה אלה : ביסוס , הבנה והפנמה של מרכיבים שונים בחומר הלימוד . העשרת ידע העולם של התלמידים . יצירת סביבה לימודית שתאפשר לתלמידים לפעול באופן עצמאי . יצירת סביבה לימודית שתאפשר מפגשים של המורה עם קבוצות תלמידים קטנות או עם יחידים . במשך השנה חשוב לשנות את תוכנן של פינות העבודה , בהתאם לנושאים הנלמדים בספר . להלן הצעות לכמה פינות עבודה . תוכלו לבחור ביניהן , להוסיף עליהן או לשנותן כראות עיניכם . פינת מושגים זוהי , אולי , הפינה החשובה ביותר . תיאור של פינה כזאת תמצאו בעמ ' 15-14 בחלק זה של המדריך . פינה לתרגול מיומנויות המפה מיומנויות המפה הן נושא שלהקנייתו הוקצה זמן הן בכיתה ד והן בכיתה ה , ואף-על-פי- כן , התלמידים עדיין עשויים להתקשות בהן . ומכיוון שלמיומנויות המפה יש חשיבות גדולה בתחום הגיאוגרפיה , אנו מציעים שבנוסף לתרגולן בעזרת הפע ילויות שבספר , תכינו פינת עבודה שבה יוכלו התלמידים לחזק ולתרגל את מיומנויות המפה שהם מתקשים בהן . מומלץ שבכל תקופת-זמן תשלבו בפינת- עבודה זאת פעילויות לתרגול אחת ממיומנויות המפה , ולאחר שהתלמידים יבצעו את הפעילויות וייבחנו , תוחלף תכולת הפינה ויהיו בה פעילויות לתרגול מיומנות אחרת , וכך הלאה . בכל פעם שאתם מחליפים את המיומנות בפינת העבודה , ע רכו אבחו ן ואת רו את התלמידים הזקוקים לתרגול במיומנות החדשה בפינה . בעקבות האבחון , חלק מהתלמידים יבצעו את כל הפעילויות שבפינה , חלקם יבצעו רק חלק מהפעילויות , והאחרים לא יופנו כלל לעבודה בפינה זאת . עוד על המפות ועל מיומנויות המפה בתכנית תוכלו לקרוא בעמ 28-25 ' בחלק זה של המדריך . פינת אקטואליה פינה זאת אפשר לחלק לשניים : א . נושאים ואירועים אקטואליים הקשורים למישור החוף ולצפון הארץ . כאן יוכלו התלמידים להשתמש במקורות מידע אקטואליים – בקטעי עיתונות , בתמונות ובמשדרי טלוויזיה – בהתאם לנושאים הנלמדים בכיתה . לליווי העיון והצפייה כדאי להכין

מטח : המרכז לטכנולוגיה חינוכית


לצפייה מיטבית ורציפה בכותר