|
עמוד:
שיקולי דעת מתחום הלומד : - האם רמת הקושי של הנושא מתאימה לתלמיד . - מהו הידע הקודם שיש לתלמיד על הנושא . - מהי מידת העניין שהתלמיד מגלה בנושא . - כמה זמן יידרש לתלמיד כדי ללמוד את הנושא . שיקולי דעת מתחום המקצוע : - האם מוצגים בנושא הנלמד עקרונות ורעיונות מרכזיים מתחום הגיאוגרפיה . - האם הנושא כולל הקניה של מושגים גיאוגרפיים חשובים . - האם הנושא מאפשר תרגול של מיומנויות מפה . - האם הנושא מ זמן הפקת מידע ממקורות מידע שונים . שיקולי דעת מתחום החברה : - מהי מידת האקטואליות והרלוונטיות של הנושא לגבי התלמיד הישראלי . - האם יש קשר בין הנושא הנלמד לבין אזור מגוריו של התלמיד . - האם הנושא עשוי לחזק את הקשר של התלמיד לעם ולמדינה . שיקולי דעת מתחום המורה : - מהי מידת העניין שיש למורה בנושא . - האם הנושא חשוב , לפי עמדותיו והשקפת עולמו של המורה . - מהי מידת הידע והבקיאות של המורה בנושא . לפניכם שתי דוגמאות לשימוש בשיקולי דעת אלה : . 1 את הנושא " הגבולות המדיניים של ישראל " ( כרך א , עמ ' ( 6-4 הצענו לדרג כחומר הרחבה . אך ברור ששיקול הדעת מתחום החברה – שנושא זה הוא אקטואלי ורלוונטי לתלמיד הישראלי – עשוי להביא להחלטה שאת הנושא הזה ילמדו כל תלמידי הכיתה . . 2 חלק מהנושא " אגד הערים תל-אביב-יפו " ( כרך ב , עמ ' ( 74-72 הצענו לדרג כחומר בסיס . אין ספק שזהו נושא חשוב , אלא שתיתכן החלטה שהוא קשה לחלק מהתלמידים , ואת אלה יש לפטור מלימודו .
|
|